Alla inlägg under februari 2008

Av linnea - 26 februari 2008 22:49

tittar upp ur litteraturen.

- oj, är klocklan så mycket.

det betyder att jag borde ha fått en del gjort.

läsa, stryka under, välja, skriva, ta bort, skriva om. 


saknade förstås grammatiken mer än språkfärdigheten när jag var borta från skolan. idag kvittrade jag som en fågel hela förmiddagen för att vi jobbar med något så sexigt som satslära. detta är inte ironi, jag älskar det. lisa och malin berättade idag att de har planerat en cup. de ska, på krogen, se till att någon kille kommer fram till mig och viskar "morfem" i mitt öra. haha, kul idé, jag skulle falla pladask.

hursomhelst, satslära is the shit i några veckor framöver. jag njuter.


idag bjöd sara på mat. hur gott som helst. sen var det snicksnack inför helgen. oj, vad kul vi ska ha! (eskilstuna winter game)

sara

jag ville vara som hon, hon ville vara som jag

hon blev som jag, och jag blev en vän rikare 

kanske vill jag inte var som hon utan som en del av oss


jag brukar säga

"det bästa med att inte vara ihop, är att man slipper göra slut" 


när jag behövde det som bäst idag hörde jag en bekant röst ute i korridoren. jag var snabb fram till kikhålet. utanför stod micke! kul att se honom. jag öppnade, jublade och gav honom en spontan kram. efter kom världens bästa jesper! de hjälpte mig att lösa ett miniproblem och dessutom hade de tid att stanna på te och mys en stund. de gav mig faktiskt lite ny energi så att jag lyckades komma igång med skolarbetet när det gått. jag är alltid glad när de är nära!


skönt att ha fyllt på med lite jesperbränsle nu. vi sågs ju inte på en vecka innan igår och det är rekord! usch, det är inte samma utan honom. kul att vara frisk igen och kunna umgås! 

Av linnea - 25 februari 2008 19:30

efter en lång vecka med halsfluss har jag fått tillbaka hopp om livet

i söndags kändes min hals inte riktigt okej.. jag klagade inför jesper men så var det inte mer med det. på natten växte smärtan och på morgonen ringde jag gråtandes efter pappa som försökte ge tröst. mamma hämtade mig

- jag skulle minnsann komma hem och bli ompysslad.

tyvärr kunde jag inte uppskatta god mat bra filmer och halstabletter i alla smaker. jag varken åt, sov eller stod upp på tre dagar. jag kunde inte svälja mitt saliv. barnen i väntrummet på sjukhuset tittade på mig när jag dreglade i en kopp. att försöka prata var mest pinsamt, jag kunde inte göra mig förstådd vebalt!

doktorn tittade in i min mun, tittade bort med en något äcklad min och sa:

"stackars dig, jag förstår att du inte kan sova. det där är det värsta jag sett"

nästa stopp: apoteket.

utan sömn och mat i tre dagar - obeskrivlig smärta som jag vill bespara er alla!


penicilin gör susen, though!


bättre till mods och hemma i stan igen. de sista dagarna kunde jag i alla fall få i mig lite mamma lagad favoritmat och se några bra filmer.

det är att vara myssjuk, stor skillnad!

jag har missat en del i skolan förstås, men underbara sara har antecknat till mig. idag har vi varit i biblioteket och jobbat ifatt! tack för hjälpen!

ner på stan sen för småshopping och lunch!


min vecka har alltså tyvärr varit ganska händelselös.

som tur var orkade jag se melodifestivalen i lördags där larry gjorde en fantastisk insats tillsammans med frida! vi röstade som attan! härligt låt perfekt till sommaren -det kommer bli en hit:)

björn gustavsson gjorde bra ifrån sig även han, som alltid!


god kväll

alla prinsessor och riddare

Av linnea - 12 februari 2008 22:10

Jag bor mitt i stan.

I min lägenhet har jag tre stora fönster och ett hus mittemot.

Jag medger att det är en viss känsla att gå naken hemma.

Det är en kick att veta att någon kan få syn på mig.

Kanske är det häftigt för att jag är uppvuxen på landet, där jag gick halvnaken i trädgården om sommaren utan att någon såg mig.

Jag vet att Jesper också gillar att gå naken hemma.

Han är också uppvuxen på landet.


Vi tränar på att introducera lektioner på en bra språklig nivå i skolan.

Jag ska också utsättas för att möta föräldrar (spelade av mina kurskamrater) som är kocko i huvudet och lära mig att hantera dem.

Det är spännande när det känns lite som på riktigt.


Fia gjorde min dag idag

På tåget pratade vi Björn Gustavsson och Filippa Bark, världens bästa!

Fia tipsade om Raj Raj, där tjejen som var en urkass komiker i melodifestivalen, kommer till sin rätt. Jag kollade upp det när jag kom hem.

Oj, jag tjöt av skratt!

Humor är mod.


Nu är min att-se-fram-emot-lista lång, jag gillar det.


I morgon kommer Sara och dricker te och kollar in hur jag bor.

Myspys

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards