Alla inlägg under juli 2010

Av linnea - 28 juli 2010 23:13

emily var här ett dygn och det var exakt så jävla bra som det låter.

äta ute, bio, sova nära, skratta, nicka, undra


i morgon far vi norrut

jag, micke och svante

en trio att dö för

vi ska till östersund

sova tält och gå på feta konserter

minifestivala lite

unna oss

Av linnea - 26 juli 2010 22:05

igår mötte jag myran, khattis, lillebror, sopsi, alfred

hon kom med tåg

ost och kex

vi tittade på bilder från förr och berättade för varann om nu

Av linnea - 26 juli 2010 21:58

vi genomförde det första mötet idag

idéer flög omkring i rummet och förhoppningsvis hamnade de bästa på pappret

pappret där jag skrev ner viktiga ord medan jag nickade.

hemma hade jag en sovande sophia som överraskad blinkade till när jag steg upp och insåg att det var bråttom.

efter mötet steg jag andaktsfullt in på mitt då blivande kontor

där var det tomt och trist

här ska pimpas tänkte jag

letade fram en snygg gardin och en duglig fönsterlampa

ikväll har jag haft bjöff med mig som hjälp och sällskap

vi har kånkat från det stora gemensamma föredetta kontoret som nu ska bli projektrum, in till mitt lilla krypin.

hittade smått och gott på ett bord med prylar som Clover berättade att man fick ta vad man ville från

jag tog

vi byggde och trixade

nu ÄR det mitt kontor

Av linnea - 25 juli 2010 16:35

ikväll kommer sophia

på tisdag kommer emily

de två är helt klart de som stått mig allra närmast

alltid

vänner som jag känt sedan vi såg ut såhär

det säger väl en del

de som blir kvar är sällan många

men de är de bästa

 

Av linnea - 23 juli 2010 10:25

lugn igen efter några timmar i vår vida världs bästa röda soffa.

bjöff mötte upp mig och vi promenerade genom stan. käkade starkt på spicy hot, jag var ganska bra på att äta med pinnar. vi hyrde film och övervägde att ta en dålig för att lättare kunna somna. pratade på om varsin sommar.

föll ner framför tvn. filmen var okej, men jag gillade inte slutrepliken, den förvirrade mig. filmen heter the box.


idag ska jag träffa emma, det var fruktansvärt länge sen. ska till hälla. köpa present och gärna ett tufft linne till kvällen. kanske shorts.

blir det mer sol i sommar tro?

senare ska jag förbi älskade kåren. ska berömma lilleskutt som förberett och sprider solsken med sitt engagemang för kvällen. peppad personal ger glada gäster!

när solen går ner ska jag vingla omkring med en salongsberusning inuti.

Av linnea - 22 juli 2010 14:44

hemma.

jag hade glömt hur det luktade i min lägenhet.

vi sjöng, upprädde, spelade, dansade, badade och festade till efter 5 i morse

som ett bedårande avslut på tre veckors kollo

kollo som varit berg- och dalbana i mig.

berg- och dalbana som slutade på topp (vilket är en konstig liknelse eftersom att det vore läskigt och inte eftersträvansvärt att faktiskt stanna på toppen i en berg- och dalbana)

nu känns det bra.

jag vill tillbaka.


ni vet att jag för länge sedan gav upp idén om att försöka återberätta en kolloupplevelse. går inte. ni förstår inte. ni är bara människor

VI är kollomänniskor.

 

Av linnea - 5 juli 2010 11:39


sångstund i köket med storebror och hans son. "har du sett min lilla katt" är rörig. "imse vimse spindel" är bättre. björnen i "björnen sover" är läskig i slutet, men ändå kul.

vi ritar lite också. en del på pappret och en del på faster.


hemma en stund och kopplar av. det känns skönt eftersom att jag aldrig hann vara mellan två jobb som det så fint heter. slutade i sala 16.30 och var igång på nästa jobb samma kväll.

jag stortrivs.

jag står fast vid att jag inte vill arbeta på mellanstadiet och jag vet exakt varför. men en stund på sommaren är de fantastiska. goa


om en stund ska vi handla. sen häsla på farmor och farfar

ikväll ska vi äta gött

aspvretsliv




Av linnea - 5 juli 2010 11:34

Satte mig på bussen skulle väg på koloni
Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni
Pös iväg från släkten och jag kände mig så fri
Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni


Åh jag vill ha korv med mos
Annars sticker jag min kos
Åh jag vill ha korv med mos
På Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni


Vi badar spelar fotboll och vi solar varje dag
På Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni
Polarna är bussiga och ledarna är bra
På Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni


Åh våran egen sång
Sjunger vi gång på gång
Åh våran egen sång
På bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni


På kvällen har vi disco och vi dansar natten lång
På Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni
Vi smyger in till killarna/tjejerna och roligt ska vi ha
På Bärke, Söderbärke, Söderbärke koloni


Åh våran egen sång
Sjunger vi gång på gång
Åh våran egen sång

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards