Alla inlägg under december 2010

Av linnea - 31 december 2010 12:39

                                         

Av linnea - 31 december 2010 12:11

En gång skulle jag och fredrik, nykära som vi var, laga lite middag

Lasagne kan väl ingen misslyckas med tänkte vi...det slutade med några falska mmm samtidigt som vi knaprade i oss hård och torr lasagne. Sedan dess har jag lagt det där på hyllan, bredvid den mesta andra matlagningen.

Nu ger jag mig på det igen.

Skräcken över att alla ska ha med mat till nyårsfesten har lagt sig.

Jag försökte lära mig av mina misstag och min lasagne ser strålande ut (ta i trä)

Tyvärr får jag ju inte möjlighet att smaka den innan den ska upp till bevis.

Håll tumamrna med mig, snälla.


Solen skiner och det är klart att man då undrar varför man inte är i Sälen, som det brukar vara. lillebror och hans gäng bor i vår gamla stuga och det känns fint att det i alla fall är värdigt folk som tar över den :)

lite sorligt är det


nu ska jag duscha och sånt

äta frukost

vad gör man sen på en nyrsafton om man inte bor med tio brudar i lindvallen?

jag minns inte hur det var och känenr mig vilsen.

jag brukar vara bakis och sova vid den här tiden. snart ropar någon att vi faktiskt borde sätta igång. det brukar bli mjukisbyxor fram till middagen, som sällan hinenr serveras före nio. sen är det på med lösögonfransarna och skynda till någon fest. alla vill olika förstås, vi springer på varann ibland.

ett tolvslag som inte firas i gustavsbacken

oj


GOTT NYTT ÅR!

 

Av linnea - 30 december 2010 11:43

de är äntligen ute

alla formuleringar som låtit så bra i huvudet, men som hela tiden formulerats om

ingen ville ju såra och ingen var helt säker

nu är det sagt

jag var ärlig hela vägen, det kommer jag aldrig att ångra

när orden blev overkliga sa jag som det var.

för mig är det inget farväl

Av linnea - 28 december 2010 21:26

idag har jag varit kär i en kille från förr. hela dagen

jag drömde om honom i natt och vi hade det så bra.

det var inte ens overkligt


jag är hemma i staden igen.

i morgon ska jag träna som om juluppehållet aldrig fanns.

dessutom vill jag kanske gå på stan, mest för att känna att jag är hemma igen.

jag är glad att jag fick avsluta julen tillsammans med sophia. vi tisslade en stund innan vi for mot västerås. nästa gång vill jag hinna se lite filmer, helst bli generad och skratta med handen för munnen.

Av linnea - 27 december 2010 22:26

som alla andra är jag nu trött på julmat och tillochmed de bättre julsångerna.

jag har alltid hatat den där jävla all i want for christmas is you, för att inte tala om last christmas. de får mig att vilja spy, men nu är alla sångerna lite tröttsamma. 

detsamma gäller julmaten. jag äter ju inte prinskorv och jansson (för det verkar orimligt att göra det frivilligt), men nu är alltså både skinkmackorna och ägghalvorna trista och då är minsann glada julen slut slut slut.

vid denna tid på året är jag van att tagga för sälenresan, som i så många år förefallit denna tidpunkt -i morgon.

men inte i år. det gör mig inget.

men jag är lite pirrig inför att faktiskt göra nåt nytt på nyår.

en flådig fest, kan bli kul.

jag fick dock en otillräcklig dos av chicksligan igår. en teaser.

vi är finast i mjukisbrallor när vi skrattar åt (inte med) varandra och allas våra berömda fyllebravader. det är inte festen i sig som glänser.


jag fick pastatallrikar, böcker, en jacka, underkläder, koppar och en skål i julklapp.

Av linnea - 19 december 2010 23:22

jag tog tag i det här med att rensa ut lite inför hemfärden

jag utgår från att bli hemma ett tag och ville därmed försäkra mig om att slippa komma hem till ett kylskåp fullt med gammal mat.

jag som egentligen inte tycker om att laga mat känner mig stolt över hur mycket gott en sån som jag kan få ihop bara på det jag faktiskt har hemma.

storkoket resulterade i tre matlådor pastasås med pesto och grönsaker, tre matlådor het pastasås med bacon och grönsaker samt en kastrull med kokta morötter.

allt ska nu med en stundents förmåga att spela tetris in i frysen och sedan ska detta alltså hälsa mig välkommen hem i januari.

   

Av linnea - 19 december 2010 21:23

det här har jag tänkt mycket eller lite på idag

- rätt person vann robinson

- sophia ger mig nåt som ingen annan någonsin kunnat slå

- jag fyller snart tjugofyra och känner mig på nåt underligt vis lite nojig över det

- i vår ska jag utomlands två gånger

- på tisdag ska jag hälsa på sjuklinganna och klappa på henne

- jag kommer inte vara där jag trodde att jag skulle vara vid tjogofem

- det gör mig ingenting

- jag har inte helt klar för mig hur jag ska göra på nyår, rent praktiskt

- jag behöver nåt att klä mig i, såväl på nyår som till jul

- amanda sätter ord på saker på ett sätt som gör mig lugn

- juldagen kommer bli bättre än jag fram till idag hade vågat hoppas på

- jag behöver skaffa skor som passar till klänning

- jag vill inte ha skor som passar till klänning

Av linnea - 19 december 2010 20:47

jag har vinkat farväl och önskat god jul

till kåren, till kollegor, till grannar och vänner


det har varit en mycket bra helg. i fredags var det middag och mys med Elin och Micke. det är så trevligt att vara där. jag trivs med dem. snart blir de tre och jag kommer inte trivas mindre för det :) jag ska ha jour den tjugonde januari och klappa på Elin om hon blir orolig eller får värkar medan Micke måste i väg en stund. kanske är barnet redan här då, de får vi se.

i lördags hade vi minijul. det började med frukost hos mig. julgröt och skinkan i ugnen. vi såg bara de bästa avsnitten av sunes jul, trots att det är svårt att ens urskilja de bästa från de som bara är fantastiskt bra. sen gick vi "hem" (?) till folkets hus. där drack vi glögg och såg på ensam hemma medan vi började med matlagningen. middag fljt av matkoma. jag slocknade nästan en stund på sängen innan vår tomte Fredrik började skrocka borta vid granen. efter klassputdelningen var det skumtomtar, aladdin och bullar tills man återigen ville spy, precis som det ska vara. en mycket skön minijul, en enormt bra tradition.

idag har vi packat ihop på kåren, rensat kylar och faktiskt redan tagit ner allt julpynt. det vill man nog slippa se när vi är tillbaka. kvällen har jag spenderat med amanda. vi pratar ofta om samma saker varje gång vi ses, och säger ofta precis samma sak, men det gör inget. vi säger så bra saker så det är skönt att bli påmind ibland.

nu har jag avslutat med middag med Bjöff. trevligt.


i morgon lämnar jag detta för att åka hem och ösa på med ännu mer julstämning.

lite julmysigt har jag det hemma förstås, men inget går upp mot aspvretsliv (och soldatvägenliv) i dessa tider.

såhär har jag det hemma nu

      

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards