Alla inlägg under juni 2010

Av linnea - 27 juni 2010 12:49

de senaste dagarna är såna man måste unna sig

och minnas

fin midsommar med allt vad det innebär

skrattanfall, jordgubbar, fyllehicka, bara smarta idéer, lekar, mat, ute länge

igår var det bad och chill. på kvällen gick jag och bjöff en lååång promenad och avslutade med schindlers list och trötta ögon i soffan.


jag tror att sommarens låtar är på plats i hjärnan.

det förvånar mig för de är ganska dåliga båda två, men jag kan inte hjälpa det

de är mina

2010

Lady Gaga - Alejandro

Edward Maya  - Stereo love

så var det med det


idag har jag knåpat ihop en oändlig packlista inför kolloveckorna

käkat borccoli och lyssnat på robyns nya album

om en stund ska jag åka till de vita broarnas stad

träffa sophia

ljuvligt

Av linnea - 23 juni 2010 21:01

sitter och småskrattar åt allt möjligt med lillebror och lina

något slags underhållninsprogram som liknar gladiatorerna visas på tv

soffipropp är programledare

jag har inte mycket till övers för henne

idag

år 2010

säger hon

som är kvinna

till en man

- johan, slagen av en tjej, hur känns det?

vi kan kalla henne idiot



förresten

låten "stockholm i mitt hjärta"

borde heta "mitt hjärta är i stockholm"

för det är sanningen nu

Av linnea - 23 juni 2010 20:04

bor hos lillebror och har det gött

god mat och fina hyresvärdar


på jobbet äter jag glass, badar och klappar djur

äh, nu ljuger jag, inte skulle jag klappa djur, inte ens när jag får betalt för det

jag tittar på när mina fantastiska ungdomar klappar djur   


igår spenderade jag kvällen hos anna och mös

på vägen hem gick jag förbi lindas balkong och hejade på henne, akhink och sara som unnade sig lite kvällssol

fint att se på många salachicks på en och samma dag

helt spontant



älskar och hatar att midsommar närmar sig

ska jag bryta upp från planen?

Av linnea - 18 juni 2010 07:29

det här med att far-är-rar fyller femtio är lite svårt att köpa

jag minns när farfar var femtio.

...just det, pappa är ju farfar

hm

tiden går minsann


ikväll ska vi fira honom som vore han tjugo.

funderar på några fiffiga lekar att ta till när gamlingarna visar tecken på att vilja sova -aldrig!

min familj är snygg, däför har jag med mig kameran.


innan kvällning och grillfest ska vi genomföra sista planeringsdagen innan  årets sommarläger sätter igång. jag är pepp och vi är ett fantastiskt gäng alltså


lyssnar på nyheterna där de berättar att kakaobönorna till chokladen som marknadsförs som bröllopschokladen plockas av barnarbetare och det röstades ja till att bygga fler kärnkraftverk.

Av linnea - 17 juni 2010 21:06

varför har jag ett behov att alltid lägga till något fjantigt eller tufft efter att jag har varit töntig och sentimental?

kanske vill jag inte bli tagen på allvar

det låter så läskigt

och då kan jag ju inte dra alla mina skämt om larvig romantik som jag övat in


avslutar med ett pruttljud och låtsas som det regnar

Av linnea - 17 juni 2010 20:57

sett en film som gör mig rastlös och röksugen

kliar mig av obehag och hoppas att de i filmen ljuger

ljuger ljuger ljuger

annars är jag körd

varför har inte jag någon som ger mig smarta råd och som visar sig vara kär i mig

då kanske jag skulle kunna komma på att jag var kär i denne också

helst en man

fast förmodligen inte, alltså jag skulle förmodligen inte bli kär i honom

det står inte i manus tror jag

jag älskar att jag slutar när jag har nåt, typ en kille, men jag älskade det inte då, då saknade jag det, det som jag slutade med

den där kon som lämnar båset hela tiden får väl för fan bestämma sig

jag vill inte äta någon kaka, det har jag aldrig sagt

men då borde jag få ha den kvar


tänker tanken alltför ofta

det som man inte ska tänka efter som att vi alla vet att

det händer när man minst anar det

vad är det som säger att man inte missar det hela då!? om man inte anar nåt

fan vad jag missar

äh

Av linnea - 14 juni 2010 17:29
Det här är svårt att förklara
kanske inte bara en vanlig låt om min vardag
Toppar och dalar, jag gav dig mitt hjärta
bara rakt ut, hmm det är min dåliga vana
För det blir så ibland
jag vet det tar tid
och jag tror jag vet
vad vi gjorde för fel
passionerat
men okontrollerat
ha, idioter

flyger iväg som ett pappersflygplan
Av linnea - 13 juni 2010 21:09

lite gullig och rackarns trallvänlig. med tanke på att jag inte står bakom partiets ideologi hoppas jag emellertid att det inte blir någon allmän sommarplåga.
men i bloggen får den vara, här får alla vara.
*
Det här är en låt
Låt den klinga sitt plong
utan tvingande tvång – det är bara en sång
Och vi gillar att sjunga utan händer för munnen
Lycka är att tycka utan att vara tvungen
Vi bör bejaka inte hålla tillbaka
varje utstickande haka som vill smaka
och jag vill ha en stad
som blir glad om man är entusiast
Vill ha ett land som tar hand om
utan att hålla fast
Om det flyter – låt det flyta
Om det funkar – låt det funka
Om du är driftig så kom igen och driv nåt
Om du är skrivkunning kom igen och skriv nåt
Om du har viljan så kommer du att bli nåt
Tänk på våra barn som ska vandra där som vi gått
Tänk på alla de som gick där före oss
om vi fick säja någonting och de hörde oss
Kanske tackar vi de döda för vår demokrati
Kanske tackar vi för frihet oavsett parti
Om det flyter – låt det flyta
Om det funkar – låt det funka
Tänk att fria viljor ännu anses va så märkliga
Det finns så många därute med drömmar att förverkliga
För många grupperingar dopar med duperingar
men glöm vad vi tillhör - bedöm vad vi tillför
Och skrota ruttna inrotade vanor och anor
Fundera mer i dina egna banor utan fanor
Det finns förtjänster både till höger och vänster
men kitteln i mitten så hittar man hiten med titeln
Om det flyter – låt det flyta
Om det funkar – låt det funka
Bygg en moské baby bygg gärna tre baby
Låt ingen annan jävel krossa din idé baby
Vi sågas gärna en gång till av skarpa hjärnor
men att få säja vad vi vill ger vi fem stjärnor
Estradörer frisörer entreprenörer
Lektörer Dansörer lastbilschaufförer
Direktörer konduktörer Charmörer som förför er
Regissörer flanörer distributörer
Massörer som rör er Grannar som stör er
Ingenjörer körer sufflörer traktörer
Skulptörer krönikörer OS-medaljörer
Underleverantörer riddarhus-sirer amatörer;
Vad ni än tar för er
Om det flyter – låt det flyta
Om det funkar – låt det funka

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards