Alla inlägg under februari 2009

Av linnea - 24 februari 2009 22:20

sara bakade underbara semlor idag som hon bjöd grannaskapet på.

nu börjar det brinna i knutarna, dags för mig att någon jävla gång bjuda tillbaka! jag hänger både här och där. nu ska folkangänget komma till mig!


kvällen har spenderats med älskade grannar på kåren.

lassange och underhållning.

jag och ärret stannade kvar och tog en öl tillsammans när de andra gick.

han växte i mina ögon ikväll, vi hade sjukt trevligt och hade tid att snacka utan att bli avbrutna (nog för att det gamen är killen som alltid avbryter)! 

han är en fin vän


snart är sophia påväg närmare hitåt, och det känns i hjärtat

helg med salachicks -det ser jag fram emot

dessutom ska jag hem till de dyraste i världen MIN familj. 


och jaja, jag har fattat. pinsessan är förlovad



man kan gräva ner sig i melissa horn-låtar

eller så kan man ta kärlek och stoppa upp det i någon anatomisk lämplig öppning


Av linnea - 24 februari 2009 22:04

Jag vet vad som måste göras
Ändå sitter jag kvar här
Och det skrämmer mig att jag kan nå dig var du än är
Och om jag behöver förklara
Den skugga som vilar i tiden
Förstör inga minnen, du vill inte se mig såhär
Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder någonstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans
Jag vet vad som måste göras
Ända sitter jag kvar här
I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i
Jag försöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu
Jag får för mig att jag kan va kvar men vet inte hur
Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att måste ta steget ur vår sista dans
Jag vet vad som måste göras
Ändå ligger du kvar här
Och jag hoppas du sover, jag smeker dig lätt om din hals
Jag vill inte spara min längtan
Jag har tänkt men aldrig fått tala
Så feg att jag viskar du hör säkert ingenting alls
Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Älskling hör på, jag tar steget ur vår sista dans

(melissa horn -vår sista dans)

Av linnea - 23 februari 2009 23:02

jag hatar bloggvärlden!

idag sårades en underbar kille tack vare att en störd, god vän till mig begick ett uselt misstag.

jag gick miste om att berätta sanningen för honom på mitt sätt.

det hade förstås inte hjälpt. försent, jag hade redan varit dum!

han ställde bra frågor och jag kom med kassa svar!

skippa onsdag- jo..


jag är en idiot och han har all rätt att vara förbannad.

hur kunde jag berätta för någon annan vad jag kände innan jag berättade för honom. 

mellanstadiefasoner!

Av linnea - 22 februari 2009 01:47

min pappa brukar ha rätt..


magen alldels full av öl! mycket skratt och trevlig kväll.

pictures med elin, fredrik, jesper, karl, anders och rickard. fint folk!

sådana spontankvällar brukar sluta lyckligt. 


jag har så mycket tankar i huvudet nu att jag önskar att jag kunde få börja om. problemet är at jag hade gjort allt liikadant och ändå suttit här. åh!

vad vill du

vad vill jag


jag har rätt mycket att stå i den kommande veckan. jag måste läsa dessa böcker om tittar på mig och vill bli öppnade!


Av linnea - 20 februari 2009 00:02

When you're dreaming with a broken heart
The waking up is the hardest part
You roll out of bed and down on your knees
And for a moment you can hardly breathe
Wondering: was she really here?
Is she standing in my room?
No, she's not...
'Cause she's gone gone gone gone gone

Av linnea - 19 februari 2009 00:24

dagens höjdpunkter

- sovmorgon

- skön träning

- sms

- skratt, flams och tourette på spelkväll hos stina

- följa john hela vägen hem

- nattlinne


ibland tänker jag att jag vill bo billigare för att spara pengar. men så tänker jag på det som är roligast och viktigast i min vardag just nu och att jag skulle gå miste om det ifall jag drog.

jag stannar i älskade folkeshus ett bra tag till!

Av linnea - 18 februari 2009 15:58

jag såg Debatt om den bristande tryggheten i skolan där det diskuterades kring misshandel och kränkning av grundskolelärare. 

det lyftes fram att vi måste fånga upp eleverna och tänka på att de aldrig vill bråka med lärare, vi måste hitta skälet och jobba därifrån.

Lärarnas riksförbunds ordförande Metta Fjelkner bidrog med detta uttalande:

"vi behöver skolvärdinnor som kan bry sig om eleverna när vi undervisar"


jag vill inte vara ämneslärare i en sådan skolvärld!

Av linnea - 18 februari 2009 02:22

idag har varit en riktig slödag

tränat och promenerat lite men annars haf jag varit fastklistrad i soffan. skönt

sett på gamla bilder som gjort mig nostalgiskt och fundersam

klurat lite på vgeckoplaner och druckit te.


jag är inte alls trött den här tiden på dynget när jag får göra som jag vill, alltså sova alldeles för länge på morgonen. men va sjutton jag älskar nätter!


lyssnar och gnolar ofta på samson med regina spektor för tillfället. snygg låt


jag längtar lite efter mamma och pappa. ska hem och tas om hand snart!

vid middagsbordet på aspvreten är den plats jag gillar bäst. 


imorgon ska jag göra lite nytta. plugga och handla. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards