Alla inlägg under maj 2009

Av linnea - 31 maj 2009 22:48

idag har varit en drömsöndag

efter att ha varit en sväng på kåren och hämtat glömda saker från igår gick jag och micke förbi studentbostadsområdet gåsmyren. där hittade vi ett gäng vänner i en pool som sa att vi borde göra dem sällskap.

vi rusade hem för att hämta badkläder, köpte med oss en pizza och gick dit.

bada bada


ikväll har jag bara legat på soffan.


det var alltså min stora dag igår. jag gick på som restarangansvarig på kåren!

teamet jobbade hårt och länge, jag var pirrig och  peppad. trots att det var en enormt lång dag så flög timmarna förbi, plötsligt var det över, gästerna gick hem, och festen för oss som jobbat kunde börja.

vilken fest sen. jag blev hemburen nio i morse -invigd som ansvarig.

jag vaknade tre idag och tänkte "oj, är klockan så mycket" men sen slog det mig att jag hade ju ingen aning om när jag kom hem så det var konstigt att tycka att det var tidigt eller sent. visste ju inte om jag hade sovit 1 timme eller 5. hur som helst, jag är toknöjd med gårdagen! tack alla!

...fast det är sorligt att snigel och tom inte kommer att vara kvar.


Av linnea - 26 maj 2009 23:21

imorgon kommer mamma. pausa tentaskriveriet för middag.

idag har jag fått ganska lagom mycket gjort. möte hit och möte dit.

spenderade fler timmar än tillåtet i tentavecka på kåren igår, fixa och trixa inför lördag. jag är lite pirrig.

på torsdag ska tentan in, fest med tjejerna på fredag, sen är det stora prövningen på lördag. efter det ska jag pusta ut.

hem till idyllen. hem till familjen!

sen ska jag fokusera på sommaren. bröllop, jobb, resor.

hösten är långt bort. jag måste släppa det en stund nu.


Av linnea - 18 maj 2009 11:33

evert, vad gör du?

jag måste ha koden till min väska


vad små händerdu har

det där är inge vidare kuk det där inte


3man, sandra dricka

jaja, men jag fattar inte


malestorm


kan du verkligen skriva eller ska jag göra det åt dig?


emma, hur många stick ska du ha

2

..vad är stick föresten


har alla bälte på sig?


vänta tills jag blir full, då jävlar haglar det. 


sista, sidta brandelmassa


kerstin, ta mig härifrån


vad får jag om jag stoppar in den här i munnen?

ett smeknamn

Av linnea - 14 maj 2009 12:37

jag är på föreläsningar eller på kåren all min vakna tid.

håller fast vid mina vänner genom att höra av mig via sms tre på nätterna och få svar under nästkommande dag som jag inte hinner läsa. 

hemma är det stökigt och såntär trist. jag har en ny soffa, den är fin.

nu ska jag lära mig om EU innan jag ska träffa min kära kollega pryo 2 och diskutera hur vi lägger upp kvällen tillsammans med våra handledande ansvariga. kvällen blir sen - det är ett som är säkert

strax efter 7 imorgon bitti går tåget till gotland och AG

ladda får jag göra i sömnen, om jag hinner med någon sömn. 


roligt är, bara så att ni vet!


Av linnea - 12 maj 2009 09:50

ella var här och hälsade på igår. det var trevligt. grillad macka på kalles och småsnack och skvaller hos mig. mysdag

jag var på kåren också, på intervju. jag är nu en av de nya ansvariga.

hurra! jag gick hem till viktor och emma igår kväll där vi skålade i vin för ett gott beslut som visserligen dröjde, men äntligen kändes rätt.


ihelgen träffade jag alla som ska vara sommarledare tillsammans med mig i sommar. det är ett bra gäng och jag har enormt stort förtroende för hela högen. vi kommer att genomföra galet bra läger och ha en skön stämning. det fina vädret kan jag inte styra över men om vi får det med oss så blir det perfekt! 


denna vecka kommer jag alltså att hänga mycket på kåren. varje dag. på fredag åker vi till gotland. jag hoppas och tror att det blir ett riktigt kalas!


Av linnea - 6 maj 2009 10:57

Här är timmarna av ovisshet
poeternas bensin
här är natten när vi räknar våra stygn
allt gick så fort

Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards