Alla inlägg under december 2009

Av linnea - 28 december 2009 12:38

idag har jag varit med pappa i skogen. vi gick över vargbacken i djupsnö.

på väg hem hittade vi karls farfar som kört i diket, stackarn.

han mådde bra och vi hämtade hjälp. som tur är finns det gott om traktorer häromkring

-dagens goda gärning.


nu ska jag åka in till stan och köpa en skidjacka. vi åker till sälen ikväll och det kan kännas fint att ha en jacka som inte tycks för kort.

på eftermiddagen står det packa på schemat. jag hoppas att jens, karolina och jonathan hinner hem så att jag kan säga hej då till dem innan jag far.


i natt srömde jag en äcklig dröm som fick mig att rysa

det var en blandning av förr och nu

jag hoppas att den aldrig slår in

Av linnea - 27 december 2009 20:46

här är det inte tal om något jullov, oj vad jag pluggar.

äh, skriver uppsats ibland i brist på annat. det går bra men segt.

det kommer att blir kämpigt i januari så ju mer jag hinner desto mindre är risken att jag dör i vecka två. det får allt bli en slags motivation ändå.


julen var vit och fin. granen stod så grön och grann i stugan och alla klappar innehöll diverse bra saker! jag fick inte plats med mycket mat, det är alla dessa fjärilars fel, men vad gör det. markus säger att han också känt av de där fjärliarna, och vi överväger att det är av samma orsak, vi kallar det förälskelse. 

jag längtar lite efter honom


som tur är blir det glada dagar tills väntan är slut och vi ses igen

i morgon sticker nämligen sala chicks till sälen för femte året.

mycket står på schemat, framförallt after ski, stughäng, skrattanfall och mys.

det blir exakt som vanligt fast bättre

- samma mål som varje år, och vi har alltid lyckats nå det.



trots att nedräkningen visar att mer än halva tiden gått och det är mindre än en vecka kvar, har jag lite ont i magen och emellanåt kommer det till uttryck med en tung suck. det kan ju defineras som värdelöst att vara nykär med mils avstånd. vi kan jämföra med en förkylning, alltid allra jobbigast precis innan det blir bättre.

jag åker därför över 30 mil längre ifrån honom innan vi möts hemma igen!

Av linnea - 23 december 2009 15:40

jag befinner mig i idyll och lever aspvretsliv

igår kom tom och lina för att göra julgodis med oss. de reulterade i skrattanfall och chokladhögar av världsklass. när vi vara klara myste jag och lina framför brasan och snackade nostali och hemligheter.


idag har jag pluggat, åh vad det vore skönt att vara klar med uppsatsen innan vi sticker till sälen.nu har jag skrivit klart för idag, men det gäller att passa sig för att säga det högt härhemma för då åker man väl på att säda eller nåt.


jag är lite sugen på att spela wii ikväll. spöa jens och karolina i bowling vore inte helt fel!



Av linnea - 21 december 2009 20:01

igår hade vi ett finfint julfirande i huset.

granngänget samlades med hemlagad mat och klappar, oj vad vi hade trevligt

  detta är prima vänner, det

vad vore jag utan granngänget?

Av linnea - 20 december 2009 11:01

här är jag och markus första kvällen då vi träffades

ingen kunde väl ana att det skulle kännas så här två veckor senare

just då var det en slump att kameran stod på bordet

nu känns det som en rätt fin sak att vi fotade det

 

Av linnea - 20 december 2009 10:52

markus har precis åkt mot strömstad för att fira jul. jag skickade med honom lite tågpyssel i form av ett brev, några fåniga julklappar och instruktioner kring hur han ska gå till väga. när man åker sju timmar på ett tåg ska man ha lite att göra tycker jag!

i morse hittade vi pommes stips i skorstenen på vårt pepparkakshus. markus var inte sen att erkänna att det var en fyllegrej han fick för sig. jag kallade honom skitunge som inte ville äta upp maten och som därför gömde undan den för att slippa skäll.

han är rolig, vi skrattade och nu är huset återställt. ingen skada skedd.

vi var på fest i fredags, hade vansinnigt roligt och drack mängder vin, därav markus fina ideer när vi kom hem på natten.


igår hade jag julmys med grabbarna på kåren. vi fikade och såg på ett päron till farsa firar jul. festen som skulle äga rum och som vi skulle stå för personal och lokal till blev inställd, så vi bestämde oss för att ses och mysa istället. dubbla känslor att stänga igen dörren och ställa in sig på att inte gå dit på ett par veckor.


nu ska jag slå in julklappar och plugga en stund.

ikväll ska vi i granngänget fira jul. julbord och klappbyte.

jag hoppas att jag också hinner gå och se julkonserten i kyrkan klockan 18

(smygreklam)

Av linnea - 18 december 2009 09:57

dialog vid frukostbordet

L: du kan låta disken stå på bordet, jag ska ändå diska

M: ja, du bara roar dig du när jag är på jobbet


så det är väl bara sätta igång att ha roligt då. diska och sedan ge sig av till skolan och hämta travar med böcker till uppsatsen och kommunikationstentan. det skulle vara skönt om jag kom en bit innan jul så att jag inte går sönder i januari.

Av linnea - 17 december 2009 21:02

är det inte skönt när man lyckas få till effektivitet i en arbetsgrupp som också har väldigt roligt tillsammans. där befinner jag mig nu, vi kan lugnt ta lov för allt skriftligt är klart och vi kunde önska varandra god jul med en kram.


julklappsjakten fortsätter. vad passar både tjejer och killar mellan 15 och 50 år?


markus och jag är alltså officiellt i ett förhållande nu eftersom facebook säger det. han tyckte att det var så praktiskt att fylla i det där så att alla visste. jag hoppas att han inte bara ville göra det för att det var praktiskt.jag tror inte att det vara bara därför.


idag har vi varit och smakat på framtiden. markus fick hem prover från marabou på choklad som kommer till butik i februari med smak av mandel och havssalt.

vi kan alltså redan nu meddela att den var helt okej men lite skum.


förövrigt undrar jag om att styra eller att vara ostyrd är strömstamål?


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards