Alla inlägg under mars 2008

Av linnea - 20 mars 2008 21:41

snart är det påsk. jag fick lite försmak idag när sara kom ner med ett fins påskägg och en plopp tuttifrutti till mig! hon är värd guld. trots det var det ändå hon fick av mig en tom tuggummipåse att ha pengarna i ikväll, då hon ska till krogen! jag får se till att överaska henne med någon fint någon gång.


jesper for hem idag. nu ses vi inte på en vecka och två dagar! du vet hur det blir.. abstinens! på bilden står han i min hall och låtsas att han är dvärjen toker. jesper är också guld värd!


tentaplugget går framåt. sakta med säkert. eller inte så sakta föresten, det har fått fort trots den stora mängden uppgifter. vet inte om det har gått säkert heller, för den delen! det får man se när reultatet kommer. kul är det iallafall att göra grammtisk analys, sådan ni ser på bilden:)


idag har jag storstädat! imorgon åker jag hem till mor och far! underbart

påsk med familjen har jag inte upplevt på 4 år. den har alltid spenderats med någon som under lång tid var speciell. så var det med det!


igår sa jag hejdå till lottie. på tisdag flyttar hon till boston. ett tag ville jag skrika

-gör det inte!

men så kom jag på att det är ju världens coolaste grej ju! du kommer passa där och du kommer att ha skitkul. jag är glad för din skull. men sakna dig, det kommer jag!  

Av linnea - 16 mars 2008 18:57

hemkommer från hufvudstaden

inflyttningsfest hos eklund/linde i fredags. skratt och snack.

krogen var roligare än vanligt.  

i lördags åkte jag vidare till emily för att spendera andra delen av helgen där.

vi åt på restaurang, tog en drink på ett skönt hak och kollade på melodifestivalen. så har jag spelat WoW, tro det eller ej.

  

nästa vecka är det tentavecka! hårdkörning

så öppnar myrorna på stora gatan. det ska jag absolut kolla in! 


idag är det söndag. vi vet alla vad det betyder i mitt liv.

helkväll hos jesper med allt vad det innebär 

Av linnea - 11 mars 2008 22:12

jag måste välja EN låt som betyder mycket för mig och som jag vill presentera för mina ungdomar i påsk. lätt? nej!


tentaplugg 


anna ringde idag och frågade om jag ville jobba. det var öppen ungdomskväll i irsta och bohm var sjuk. jag ställde upp med glädje. kul att träffa anna och dessutom få kalla det jobb. härliga ungdomar. jag fick mig ett gott skratt! kanske skulle man ringa om jobb ändå. kontaktperson?


vi pratar om midsommarfest. jag anna och niklas. måste hitta ett lämpligt ställe. någon som känner till någon loge i västeråsområdet som man kan få hyra?


så har jag nya jeans också.  tänk vad bra

Av linnea - 10 mars 2008 22:25

jag längtar så till påsk. det finns det flera skäl till.

snart är vi där.

- påskfirande med familjen (för fösta gången på 6 år eftersom att jag brukar vara i rättvik på på påskhelgen)

- fest med salachicks och hejdå till lottie som flyttar till boston, usa

- godis

- fara till rättvik på söndagen


innan dess ska dock mycket hinnas med. imorgon ska jag köpa jeans. och käka fisk i äggsås med sara. vi har fisktema. skriva tenta ska jag hinna med innan veckan är slut. och packa. ihelgen är det inflyttningsfest hos linde i sthlm. tiden kommer att gå fort nu. snart är pågående kurser slut också.


nyss stängdes dörren igen och ut gick jesper och sara. de har varit här en stund. fika och spela kort. jag bjöd in dem av en alldeles speciell anledning. igår när jag kom hem från rättvik hade någon (dvs jesper, för han är den enda som har nyckel) tagit sig in i min lägenhet och lagt en kaviar-banan tub i mitt kylskåp. jag har länge sagt att jag vill prova. i fredagsa hade sara och jesper tråkigt så de gick och köpte en och la den hemma hos mig. jag förstod att de var dem. jag tackade dem och bad dem hjälpa mig att äta upp den. så nu hadr vi kalasat.

hur det smakade? gott. inte så häftig smak som jag hade hoppats på. mer som mild kaviar med lite söt eftersmak. inget lustigt alls egentligen. vi var överens om att det smakade bra iallafall.




Av linnea - 4 mars 2008 22:48

mys med jesper. som det ska vara.

det var så länge sedan det fanns till till en helkväll

te

snack som glider från samtalsämne till samtalsämne

skratt

häng på youtube

tack jesper för en trevlig kväll!


idag bjöd jag sara på mat. det var både gott och trevligt. nästa vecka bjuder hon tillbaka. det ser jag fram emot. det är kul att umgås med sara när hon är glad, vilket är jämt! synd bara att hon är  "trött".


lång dag men bra snack i skolan idag. vi är en kul diskussionsklass

på grammatiken upptäckte jag att en samma mening var ett ord direktobjekt tre gånger, eftersom det ordet stod i en tredje gradens bisats. helt spontant utbrast jag jublande

- haha. shit va häftigt!

de andra tjejerna i min klass var inte fullt så imponerade, men de fick sig ett gott skratt åt min entusiasm. jag blev lite generad och kände mig nördig, men jag måste ändå erkänna att det kom från hjärtat. jag tyckte det var apcoolt!


visste ni föresten att sedan youtube startade för ett år sedan har vi sett på film där i samanlagt 9300 år.

fattar ni? niotusentrehundra år! det är bortom min förmåga att förstå det tidsperspektivet. tänk var världen var för 9000 år sedan. den tiden har vi tagit igen då vi spenderat tid på youtube! helt otroligt 

Av linnea - 2 mars 2008 23:20

veckan har precis avslutats som veckor gör nuförtiden

wallander hemma hos jesper

mys med te och yatzy


evg var urkul. bilder finns på facebook.

nu är jag öm i kroppen och seg i knoppen. jag behöver sömn.

tack alla för en bra helg!


imorgon måste jag tvätta och handla. vardagliga saker är bara kul ibland.


nu ska jag gå till sängs. lyssna en stund till peter harrysson som läser

det susar i säven på ljudbok. 


Salachicks, jag längtade eftrer er ihelgen! hoppas att ni hade roligt:) 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards