Alla inlägg under juni 2011

Av linnea - 30 juni 2011 14:05

Jag har kommit på en sak när det gäller min musiksmak

Jag gillar när det handlar om små saker snarare än stora. Det är finare.

Jag gillar till exempel inte

I want to lay you on a bed of roses

utan tycker bättre om

You hold my head when I throw up
I hold your hand when you weep

Av linnea - 29 juni 2011 21:42

idag köpte jag pizza ensam för första gången. det var hemskt.

jag smög och hoppades på att inte möta någon jag känner som skulle fråga var jag var på väg. jag drack ett glas vatten och låtsades se ut som att pizza var det enda elternativet idag, bara av den anledningen att jag var en så upptagen och framgångsrik kvinna så att matlagning var inte att tänka på.

jag småsprang hem med den varma kartongen på armen.

jag gick dit utan bh, vilket gjorde sårbarheten ännu starkare.

jag var trash

jag var hungrig

säg inte till nån!


 

Av linnea - 29 juni 2011 21:35

jag skapade en palylist med låtar som plågar mig. jag fastnade på Lisa Ekdahl.

visor får mig att tänka på pappa. svensk musik får mig att känna så mycket.


idag är det dan före dopparedan. jag sa vi ses i morgon för sista gången at work.

för en stund sen kom en tår. jag vet inte det var för att Carrie är så dum eller för att jag publicerade en bild på Cathrine som Lilla sjöjungfrun och pltsligt insåg att jag kommer sakna detta. på riktigt. kåren finns kvar, men inte mitt lag!


Av linnea - 27 juni 2011 16:36

I fredags var det fest på vårat vis.

Vi pausade ätandet ibland när skratt och mat inte fick plats samtidigt i munnen.

Dammade av videon och såg på filmen från Turkietsemestern. Det var nio år sedan och ibland var det så pinit så att jag gömde mig bakom en kudde.

Jag fick en omtalad, uppskattad (försenad) födelsedagspresent och blev rörd.

Vi fantiserade om framtid och jag vill välja.

 

I lördags blev det brunch med storebror och hans familj. Lite lek i trädgården, lite barnprogram och lite bebismys.

På kvällen samlade vi ihop några chicks på verandan. Vi är desamma fast olika.


Nu ska jag leta efter resor till solen. Sophia och jag flyr i augusti.

Av linnea - 23 juni 2011 21:22

aspvretsliv. ska snart ta mig från en soffa till en annan. bäddsoffa.

vi har firat far. middag och fika. skratt och skoj.

jag har blivit kär i lägenhet igen och kan inte riktigt släppa tanken. den är perfekt och jag kommer på mig själv sittandes på hemnetappen så fort det blir tyst.

jag har ju fått för mig att jag ska bli bättre på att hantera sånt som är perfekt. jag har stött på det några gånger, men handlat fel.

min varannanteori ska ta mig till lycka.

jag har inte bestämt än om jag får ta gamla svin däremellan. bara lite såhär över sommaren medan man ändå inte har annat för sig.

det är inte ett dugg sunt

men jag kan ju inte bli helt vettig på en gång. detta måste processas.


jag gillar att soffan här är trång. för jag tycker så mycket om alla som jag måste trängas med.

i morgon kommer sophia. då ska vi dra ut det bästa av den dagen.

vi ska inte nöja oss med näst bäst. vi ska skratta sönder lite.

Av linnea - 22 juni 2011 17:39

P3 får för lite kärlek i den här bloggen.

Lyssnar på Tankesmedjan och Sara Hanssons "jag är inte arg, jag ör beskviken". Fnissar och nickar. Önskar att jag hade kunnat säga det bättre (lika bra hade varit nog) själv.

Christer är också ett program som förtjänar att bli nämnt.

Jag har lovat mina kollegor att innan verksamhetsåret är slut (nästa vecka!) ska jag ha skickat in till fredagsflörten. nu har jag talat om det så länge. det ska bli av!

Av linnea - 21 juni 2011 23:14

det var fint att ha emma här. vin och småprat i pauserna.

jag rensade äntligen min garderob. både jag och emma blev nöjda!

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards