Alla inlägg under mars 2010

Av linnea - 31 mars 2010 12:05

igår fyllde jag ett år som faster

här är mitt guld

 



det var vår i luften igår och det var bakdags på kåren

lena i förkläde, jenny med hyttande näve och vi andra helt ofokuserade

jag pratade mest om AG och gillade inte när de anfra bytte samtalsämne för att prata om C skarp eller nåt.

på kvällen intogs det middag med amanda och sedan for vi på vårkonsert. snyggt!

jag fatsnade därefter på folkets hus där det äntligen blev av att se på boondock saints ll (ettan var bättre).

Av linnea - 29 mars 2010 22:46

 

Av linnea - 27 mars 2010 02:39

 

Av linnea - 27 mars 2010 02:32

bra kväll på kåren efter snygg fest hos mig. proppfull

det är klart att man alltid måste vänta sig det oväntade

nu kör vi efterfest med stanT vid guran

Av linnea - 26 mars 2010 11:58

igår bjöd jag mina grabbar på våffelfest

när vi var mätta tog vi med oss carcassonne till kåren

spel och öl


jag fortsatte resan när de andra gick hem och hamnade hos bjöff

skipboo med jesus och radde medan ribba, sammi och bjöff spelade tvspel

det blev en bra kväll


nu är det tentadags, därpå tentafest på kåren

vi ses på folke


   

Av linnea - 24 mars 2010 11:59

jag har gjort det för första gången

jag har påbörjat en tenta samma dag som den ska lämnas in

aj


det är inte det att jag inte haft tid, jag har bara struntat fullständigt i att sätta igång. vetskapen om att jag bara borde behöva 3-4 timmar på mig när jag väl började fick mig att inte. börja alltså. kännedom om studieteknik på ont och gott.

i måndags skulle jag få det gjort, sa jag. jag skulle bara gå till kåren, ta en frukost och fylla i några papper. jag gick dit 11.30 och kom hem 21.30, utan tentaframgång.

på tisdagen (igår) sa jag med lite mer skarp röst till mig själv att nu är det skärpning som gäller. jag skulle bara gå till kåren och lämna en lista som jag hade tagit på mig att färdigställa inför kommande event. jag gick dit 11.30 och lovade mig själv att mer än en timme skulle det bara inte få bli.

jag utförde mina uppdrag där i femminutersintervaller och upptäckte under tiden på kontoret vilket enormt behov av socialt umgånge jag var i. ute i restaurangen satt fröken viksäng och världsmästarn, vänner till mig med smeknamn lika fula som mitt.

hur som helst var de glada att se mig, vi tog en fika och snicksnackade på.

jag kom hem 16.30 fy

att jag kom hem över huvud taget berodde på att jag fått sms om fika på stan klockan 7 av sara och insåg då att jag måste bli klar innan dess. dessutom tittade jenny förbi på kåren och medveten om att alla har tentavecka tittade hon på mig som var den enda som inte hade en hög med papper framför sig och sa

- jaha, ska inte du också plugga?

det var droppen. jag reste mig och gick.

väl hemma organiserade jag mina papper och mitt psyke så allt skulle vara redo för detta turboplugg som nu blev ett faktum.

SÅ RINGER SOPHIA

kört

jag pratar med henne tills det är dags att gå och fika, vilket jag naturligtvis inte sätller in, så kan man väl inte prioritera heller!

långfika som följs av att jag kommer på mig själv sända ett sms om spelkväll hemma hos fredrik. jag är galen. spelar spel till efter midnatt och då inser jag det.

jag kommer att behöva påbörja en tenta samma dag som den ska in och det är skamligt.

nu är den inne

jag satt hela natten

Av linnea - 23 mars 2010 17:19

här är min lista som svar på sophias lista från det senaste inlägget


saker som gör mig lugn

1. mitt sune-band

2. pappas harkling, den långsamma

3. en tom diskbänk


 

Av linnea - 23 mars 2010 17:01

sophia är i telefonen. hon delger mig viktig information som förmodligen inte är avgörande för världens överelvnad, men definitivt för mitt välmående.

hela hon är. på ett sätt som ingen annan är.

hon berättar om sin topp-tre-lista över saker som gör henne lugn

1. när andra viskar

2. när någon tuggar äpple. ljudligt men med stängd mun

3. när andra masserar varandra och hon ser på

listan är fin. inget knussel.

jag behöver också en, men jag ska ge mig själv någon miuts betänktetid


sophia berättar vidare om en låt hon hörde på bussen som tog henne tillbaka tio år i tiden. vi var oskiljaktiga när vi var tretton, såväl som nu när vi är tjugotre.

vi relfekterar och undrar kring vad som var bättre med tretton år på nacken och vad man sedan kan lägga till på tio år som gått.

jag säger att det som inte gör nåt om hundra år var det som ändå var viktigast då

hon säger att detsamma gäller när man är tjugotre

vi säger samma ord, och har samma frågor

det är bara en annan level och andra namn. lite synonymer vi inte kunde då.


när vi är trettiotre sitter vi i sjal och röd klänning och säger samma sak

som vi bestämt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards