Alla inlägg under augusti 2010

Av linnea - 26 augusti 2010 15:38

Någon mänsklig eller psykologisk faktor gör att jag gillar intervjufrågor och att när jag läser intervjuer fantisera om att jag själv skulle svara på frågorna

Nu gör jag slag i saken

Jag snor frågorna från en tidning som egentligen är ställda till Mange Schmidt

För jag vill också vara intressant

Vad är sann lycka?

- att få någon annan att skratta

Vilken är din största rädsla?

- att förlora någon nära i olycka eller sjukdom

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv

- min tendens att hävda att "det var inte så jag menade" när jag har fel istället för att ge mig

Vilken egenskap föraktar du mest hos andra

- hämndlystenhet

Vilken levande person beundrar du mest

-

Hur kännder du dig just nu?

-pirrig inför Italienresan, orolig för att inte ha klarat krögarprovet

När ljuger du?

- när jag säger till mina elever att jag accepterar alla människors olika politiska övertygelser

Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos män

- självdistans

Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos kvinnor

- självdistans

Vilka ord och uttryck använder du för ofta

- eller?

Vem eller vad är ditt livs kärlek

- humor, mat och min brorson

Vilken talang skule du vilja ha?

- jonglera och prata arabiska

Om du skulle förändra en sak med dig själv, vad skulle det vara

- jag skulle kanske vilja se det fina i att tacka nej ibland, men jag är inte övertygad om att jag skulle ha det bättre

Vilken är din största bedrift

- jag lyckas vara en bra vuxenförebild för ungdomar

Vilken av dina ägodelar håller du högst?

- min kalender och min studentoverall

Vad är det värsta en människa kan uppleva

- det kan jag nog inte föreställa mig

Vilken är din favoritsysselsättning

- dela måltid och skratta

Vilket är ditt mest utmärkande drag?

- säger hellre ja en nej

Vilka är dina favoritförfattare

- Erlend Loe, Jonas Gardell, Mia Skäringer, Astrid Lindgren

Vilken påhittad person gillar du mest?


(fortsättning förljer, nu åker jag hem till storebror:) )





förövrigt gillar jag Annikas nya låt Fredrik med Säkert!

Av linnea - 24 augusti 2010 20:13

jag stortivs med mitt nya projekt

men

det är så skönt att få stänga ner mailen och tänka att nu räcker det för idag

nu vill jag bara att allt ska komma igång så att oron släpper när jag får se hur all min planering och förberedande arbete resulterar i en fantastisk start på höstterminen och nollningen.

idag påbörjade jag min krögarutbildning. det är kul att lära!

vi är en fin klass med en salig blandning av människor. allt från pizzabagare som vill söka serveringstillstånd, till fina herrar som gått och köpt sig ett hotell på äldre dagar. jag har sagt det förr och jag säger det igen

- det är snyggt att känna sammanhang med någon som man ändå är olik.

Av linnea - 22 augusti 2010 20:02

köpte mössa i stockholm och ser fram emot att få börja använda den

den är fin och tuff på samma gång -precis som jag.

fick med mig ett par blommiga tights och ett par böcker också.


i stockholm är man alltid i vägen för någon, men det var en fin helg

hemma är det tyst

förutom när jag kommer att tänka på en ny låt som platsar i min nya playlist

jobba, jobba, jobba

för jag är ingen student längre, jag ska arbeta studentfackligt

chef

men leva studentliv i allra högsta grad förstås


förresten

"mirandakille" är ett nypåhittat fantastiskt begrepp som jag kommer att använda när tillfälle ges. det blir en hemlis, typ.

Av linnea - 21 augusti 2010 23:47

jag tvivlar på att det finns något vackrare än det jag upplevt ikväll!

emily, matilda och jag har käkat middag, druckit vin och pratat i munnen på varann.

jag har skrattat så att magmusklerna stramar och blivit varm inuti av nostalgi.

när middagen var i magen fick vi för oss att gräva fram gamla dagböcker, fotoalbum, hemlismappar och brev. det var så fint att påminnas om att vi alltid alltid varit en oslagbar trio. där fanns så mycket som framkallade asgarv, brev som vi inte klarade av att läsa högt för att skrattet tog över, eller foton som vi både vill glömma och hylla. dagboksinlägg om världsliga saker som vi ändå minns i minsta detalj.


de är mina äldsta vänner

och det är fantastiskt att de finns kvar

Av linnea - 20 augusti 2010 22:06

det har hänt saker idag som tyder på att sommaren lider mot sitt slut och det vankas höst.

- jobbade sista dagen på säsongens sista sommarjobb

- sa adjö till sophia som åker mot sin höst i morgon

- tittade förbi vid poolen där ovveklädda studenter börjar träningscapsa

- svarade på ett tiotal mail om nollningen

- frös

 

Av linnea - 19 augusti 2010 20:31

jag har inte riktigt bestämt mig

men jag har kommit ganska långt med det som kallas uteslutningsmetoden.

Av linnea - 16 augusti 2010 16:27

jag har köpt "bibeln på 100 minuter" på ljudbok. den är spännande. det är synd att det finns så mycket i bibeln som jag fortfarande inte kan köpa, som jag fortfarande inte hittat mitt sätt att tolka det på.

.. för MIN Gud skulle aldrig dömma kvinnan att för alltid underkasta sig mannen. MIN Gud är inte som den Gud som ibland beskrivs, och trots att det bara är symobik så är det ofta ändå lite dumt beskrivet!


på tal om köpa har jag också köpt en massa nya kläder. jag är ju ingen modebloggre så bilder blir det kanske inga, men jag nämner det nädp för att jag är glad att jag nu ett tag slipper bli så matt av att öppna garderoben bara för att inse att det inte finns nåt skoj därinne.

Av linnea - 12 augusti 2010 20:18

det tisslas och tasslas hemma. hemligheter för pappa som ska få ut och åka.

han vet ej var, men han kommer att gilla det.

jag vet en annan hemlighet också en fin en.

mio, min mio


mamma och pappa bjöd dessutom med mig på lars winnerbäck på lördag.

varför vill jag vara med på allt?

varför kan jag inte få tråkiga erbjudanden emellanåt som jag kan tacka nej till?

varför tackar jag ja till allt som är orimligt att hinna med?

det blir inget gröna lund och det är jag lite ledsen över.

jag hade också tänkt mig en kräftskiva som jag skulle behöva prioritera bort och istället jobba och lägga mig i tid eftersom jag har heldagsplanering dagen efter.

varför är helgerna så korta?

varför älskar jag mina jobb -alla tre?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards