Alla inlägg under januari 2009

Av linnea - 28 januari 2009 23:55

Av linnea - 28 januari 2009 23:23

nu längtar jag och mina grannar så enormt till grillsäsongen.

det blir frukost, lunch och middag på terassen hela våren, som det ska vara!

nu får vi nöja oss med tränga lägenheter eller kåren, vilket i och för sig går utmärkt!

ikväll var vi ett gäng på tolv pers som käkade ihop. vi är verkligen bästa granngänget i stan!


har pratat en hel del med en vän från turkiet idag och diverse skillnadervåra kulturer emellan. det är spännande som sjutton.


igårkväll pratade jag sådär lagom svinlänge med sophia i telefonen. senare mot natten skulle hon gå och hämta sina nyklar och var lite rädd att gå själv så hon ringde mig (vilket var helt rätt och klokt gjort) så vi fick möjlighet att prata lite till. shit vad den kvinnan ger mig mycket. allt jag är är jag genom henne och kanske lite tack vare henne. hon sätter inte bara gulkant på mitt liv. hon är innehållet. det där smaskiga krämiga innehållet som man dels ibland vill ha för sig själv dels vill visa upp och skryta om. 


Av linnea - 26 januari 2009 23:35

jag borde vara helnöjd. nåt som kliat i hjärnan är ur världen. eller?

vi var helt överens i orden vi sa, men vad tänkte vi?

varför sa han det där små små orden som är de som etsat sig fast?

varför analyserar jag?

varför tappar jag fattningen när det piper i mobilen?


mysig kväll med flickvänner

film och godis. för mycket av det sistnämnda, jag mår illa! filmen var okej för att vara uppenbar tonårsskit. framförallt var filmmusiken cool!

vi såg wedding daze.

lyssna på the format- inches and falling.


det var trevligt i skolan idag. vi har så tryggt och poffsigt upplägg!

så var jag alfs representant på linjeföreningsmötet idag. 

bäst av allt var att jag såg fia och vi hann med en pratstund. 


imorgon blir det plugg och träning

så bör jag handla liter mat om jag inte vill leva på inpulshandlat godis och kårenmackor månaden ut. 

Av linnea - 26 januari 2009 01:41

söndag = mys med jesper. det har varit så sedan dagen jag flytade hit. jag vill aldrig bryta den traditionen. just denna söndag delade vi gemenskap med hela granngänget. maja hade gjort god cola och det var tebuffé som hette duga!

perfekt sätt att avsluta veckan tillsammans med jesper, robin, sara, richard, emma, maja och viktor. så fick jag se matilda en sväng innan jag kröp in i mitt. jag diggar mina grannar! de kommer att hålla mig kvar här ett tag:)


ihelgen har jag varit i gävle. linnea, anna, sara och jag firade födelsedagar.

jag kände på fredagskvällen att jag inte hade fått nog av att umgås och när jag framförde det svarade anna: ja, men stanna till söndag då!

det gjorde jag.

vi blev bjudna på tvårätters i fredags. sen var det vin, snicksnack, utgång.

hela lördagen låg vi i soffan. soft! vi fick bara upp en sävng för att handla mat. det var en riktigt trevlig och skön helg!


i torsdags festade jag loss med ALFvänner! hoppas det sker snart igen!

imorgon börjar en ny vecka. föreläsning imorgon. jag ska nog läsa på lite om 1800tals ideologierna för jag misstänker att vi kommer gå in på det.

det får avsluta dagen.  

Av linnea - 20 januari 2009 02:32

nyss hemkommen från fyra trappor upp. där bor mina fina grannar elin och fredrik och de bjöd på spelkväll ikväll! spännande och jag bokstavligt talat dog på mållinjen.. vi spelade cluedo!

jag fick en födelsedagspresent av dem också. en skitsnygg bok som heter 80 romaner för dig som har bråttom. den innehåller kända verk mycket kortfattade i serieform. jag blev impad och ville inte släppa den ifrån mig!


jag var på en bra föreläsning idag. mikael är enormt duktig! hela kursens upplägg är cool. jag gillar verkligen att läsa statsvetenskap!


imorgon är en halvledig dag. ska läsa lite inför skoldagen onsdag men annars ska jag mest ägna mig åt tvätt, städ och shopping. har kikat ut en del jag vill köpa. yes! om jag har tur hinner amanda luncha med mig innan hon drar norrut. på kvällen ska jag bowla på wii med grannar:) mys!

Av linnea - 20 januari 2009 00:02

tillfreds efter telefonsamtal med min den som står mig så nära så det inte finns ett bra ord.

tidigare ikväll var jag en sväng hos jesper med elin och fredrik. mös en stund men blev inte så sen hem. jag och jesper tränade idag och gick på ett pass som kalls skivstäng. kämpigt men mer kul än jobbigt. det luktar ren tvätt då det hänger lite kläder och torkar på min torkställning i vardagsrummet (ha)

idag har jag shoppat lite. kläder, hårstyling, en klocka och hårfärg.

är inte mörk länge till.  

det har varit en bra dag.

imorgon är det skoldag. jag måste vara förbered till diksussionen så över till läshörnan innan ögonen faller ihop.



Av linnea - 19 januari 2009 00:31

jag och jesper har precis sett the mist så jag är lite skakis. jag lär mig aldrig att ge upp läskiga filmer!


nolleperioden är slut för denna gång. jag har haft väldigt roligt! igår hade vi avslutningsmiddag och jag kom hem sex i morse! så kul var det, vi ville aldrig gå hem:)


jag måste städa och diska. snarast! 

denna vecka hoppas jag att det blir lite ordningmed träning och plugg. 

dessutom måste jag storhandla. har inpulshandlat nu efter jul och det slutar aldrig väl! planering linnea.. planering!

gävle i helgen för att fia mig och sterners födelsedagar. kul! hoppas vi blir ett gäng.åka till stockholm och hälsa på emily är planen för nästa helg. kul att träffa alla pärlor och vänner som man inte träffar jämt längre!


kolla in de halvt doldasvt.se

emormt bra!

Av linnea - 14 januari 2009 13:34

skolan är igång. jag har börjar läsa statsvetenskap och det verkar skoj!

så är jag återigen fadder för de nya lärarstudenterna. kul kul!

just ni sitter vi och trixar med det sista inför veckan som är i full gång med aktiviteter och roliga fester:) för en liten stund sedan ramlade vi in i ett klassrum och spontanpresenterade oss och veckans oemotståndliga aktiviteter.

elin har på riktigt fått för sig att jag har Tourette då jag gapar rätt mycket.

jag tycker att det är en okej diagnos men skulle hellre kalla det livsnjutare som ibland tycker att det passar sig med dåliga skämt och skrik


IDAG FYLLER JAG ÅR


igår var min underbara släkt hos mig på besök. vi fikade och firade min tjugotvåårsdag

vi hade trevligt. snack om husköp, politik och sport bekräftar att jag fyller vuxen! shit.

bäst av allt var att jag fick känna på bebissparkar i karolinas mage, yes!

så fick jag jättefina presenter. en fin klocka, en cool sockertång, pengar, ljusstakar, presentkort, handdukar (oj vad vuxet detta låter) och ny madrass till sängen och nya lakan så jag bäddade för att sova som en drottning inatt, vilket jag gjorde -jag försov mig!


ikväll ska jag bjuda mina grannar på fika. mums!


föresten.. en bit bort sitter sara och pratar hemligheter med jesper.

jag gillar´t


tusen tack för alla fina SMS.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards