Alla inlägg under februari 2010

Av linnea - 28 februari 2010 23:30

det mesta är nedpackat

det har jag i och för sig påstått hela dagen, det sista verkar aldrig ta slut

innan läggdags drar jag i det sista i en kartong som får heta blandat

jag läntar till morgondagen. jag ska ta fram en skiva som heter flyttskiva, som ska spelas när jag grejar, precis som när jag flyttade in och när jag flyttade till rättvik

gött


middag med emma och viktor, gott och mys!

lite spel och spännande hockeybockey med grabbarna.


idag ringde de om jobb. intervjudags! pirrigt

Av linnea - 27 februari 2010 16:10

allt gott för nåt ont med sig

typ vin

tur att jag har jesper och han har mig. alltid. vi är lika och förstår varann.

en blick och nickande, så traskade vi hem

suckade, undrade, retade oss, stöttade

curling var det enda rätta. tills ögonen föll ihop


jag behöver komma igång, men nåt tar emot.

P3 får hjälpa mig att peppa. i med det sista i säck och kartong

Av linnea - 26 februari 2010 14:41

Av linnea - 26 februari 2010 14:39

det har blivit några vändor ner till soprummet. mycket att göra sig av med.

det är kämpigt att flytta, jag får liksom för mig att jag behöver en massa grejer under helgen som jag därmed undviker att packa ner.

jag har tvättat stolsdynor och färgat handdukar, unnat mig!

nu tror jag att jag ger mig för idag

vinet står och väntar

sittning på gång


Av linnea - 23 februari 2010 21:13

Jag tillägnar detta inlägg till min älskade brorson.



Här sitter han tillsammans med "pappas morfar" och ser på videon.

 

Av linnea - 20 februari 2010 21:40

Det stod i familjens blogg att Jonathan längtade efter sin faster. I sådana lägen är jag lättflörtad och åkte dit på stört.

Passande nog så frågade Knuttie om jag ville med och se innebandy. Vi två på utflykt -härligt!

Nu spenderar jag tid i mitt barndomshem, mitt slott.

Jag och mamma lekte julafton idag. Men tanke på min flytt så grävde vi fram en massa kartonger med saker som jag av olika anledningar inte tog med när jag flyttade hemifrån. Rena rama spänningen att öppna och titta på saker man glömt att man hade. En del av dessa saker har legat i tidningspapper sedan konfirmationen, vilket jag kom fram till är åtta år sedan! Andra saker packades ner när jag flyttade hem från Rättvik. Fina grejer som man tröttnade på men nu är glad att återse.

Dessutom har jag handlat en hel del nytt till lyan, det kommer att bli så fint!

Viktor och Emma och Jag gjorde en utflykt till hälla häromdagen och där fanns det mängder av pysch. Jag köpte så mycket jag orkade bära.


Snart är det bara det trista kvar, städa i lägenheten.

..och inse att jag faktiskt inte är folketshusare längre

Av linnea - 16 februari 2010 17:30

Jag förstår inte hur man kan tycka att det finns nåt bättre än att undervisa i samhällskunskap på högstadiet!

Av linnea - 14 februari 2010 16:49

Jag vet att det är skamligt att inte skriva gulligull-inlägg en dag som denna. Biforgar man inte en bild som på nåt sätt är romantisk så anses man vara heltjävlaknäppiskallen!

Emma gjorde mig sällskap i shopping efter att granngänget hade varit på coop och storhandlat tillsammans. Det är romantik för mig.

Ikväll ska vi ses för mat och film. Som alla andra fast utan hångel.


Ett sms jag fick kändes i alla fall fint.


Här är mitt bidrag till den obligastoriska kärleksbilden.

Och hörrni, återigen. Ta mig inte på så stort allvar i sånt här. Ni blir så ledsna.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards