Alla inlägg under juli 2009

Av linnea - 31 juli 2009 18:11

Really tonight I'm really letting go
There was something you said that just changed it all
And even though it came out all hollow and faint
I can see what you're hiding
I know what you can't
When you lie and tell me you're happy
When you lie, lie, lie
And tell me you're happy

And I wanted to ask about the sadness in you
But it frightenedme and somehow I already knew
I'm a marked man now, I'll always return
And if I can't forget, and if I can't unlearn
You must lie and tell me you're happy
You gotta lie, lie, lie
And tell me you're happy

There's so many ways to live a life
There are so many ways
To get stuck in a lie
Should we meet again, say in 15 years
You must promise me this, if you can't be sincere
You must lie and tell me you're happy
You gotta lie, lie, lie
And tell me you're happy

For a while there I though I was closed to home
And not just any port in any storm
Did we violate a higher plan
Well you can comfort me in ways no repentance can
Just lie and tell me you're happy

I guess I'm just a romantic fool
I'm scared of dying and so are you
And if they fence you in, and I'm no longer here
Don't say we were just trying to fight the years
No baby, you lie and tell me you're happy

Av linnea - 30 juli 2009 19:50

för andra gången i mitt liv blev jag besviken på lager 157 som alla pratar sönder mig om. jag hittade förvisso en klänning och ett par skor, men jag hade önskat att jag kommit hem trött i armarna för att jag hade så tunga kassar!


jag har varit ledig idag. min dag har innefattat sömn och nothing but sömn. gick upp till middagsdags och insåg att jag måste vara vaken en stund för att kunna sova inatt. hm

så jag följde med anna på en utflykt för att hämta upp borttappade barn i tällberg. nu ska jag hänga, mitt kontor är fullt med coola människor som dräller omkring liksom jag. 


hugo sitter bakom mig (där anna annars sitter och bloggar) och är frustrerad, stackarn. han har precis fått en biljett till U2 och har typ en sekund på sig att fatta ett beslut och läsa problemet. jag empatiserar med honom, jag hatar ordet prioritera och har alltför många dåliga erfarenheter när det gäller att fatta snabba beslut. å andra sidan är det ofta då det blir kul, när man impulshandlar. oj, var står jag i denna fråga?


Av linnea - 29 juli 2009 10:09

Här är brudparet. De är på bröllopsresa nu de lyckostarna.

-Jag tänker på er!

Av linnea - 29 juli 2009 09:53

ny dag. jag jobbar passet med alla möten och alla pling

när jag slutat ska vi till lager 157, en outletbutik mitt i dalaskogarna

jag ser med andra ord ljuset i tunneln

dessutom gör man allt på rutin nu


här är lite bilder från skrattyogan, beachhandbollsmatchen och eftermiddagsdiskussionerna igår.

Av linnea - 28 juli 2009 19:04

jag ska åka till stockholm när jag kommer härifrån

tänkte kanske passa på att träffa en drös med folk när jag ändå är där, en minisemster


- se hur matilda bor nu för tiden

- grönan med lisa och johanna

- hälsa på herr och fru djärv

- se till att träffa stina

- besöka sophie


är ni på?

Av linnea - 28 juli 2009 17:44

Vi är så familjära här uppe i kontorskorridoren. tidigare idag var jag tillsammans med anna nicklas på vårat kontor när kekke kommer in och småsnackar. plötsligt säger kekke

- jaha, vems kaffekopp har jag tagit och druckit upp nu då?

anna svarar att om det är mjölk i är det förmodligen hennes, så löste de det genom att anna gick in på kekkes kontor och tog hans påbörjade kopp kaffe som blivit kvar där. vi delar på allt, det är fint!


idag har vi temadag med skratt&underhållning. jag och anna är temadagsgeneraler och hittills känns det som att det går bra. före maten lyssnade vi på en föreläsning om varför det är så viktigt för hälsan att skratta och passet slutade med en omgång skrattyoga. kul!


förr skrattade vi i snitt 18 minuter per människa och dygn

50 år senare skrattade vi i 6 minuter.

trist utveckling åt fel håll!

Av linnea - 27 juli 2009 21:41

ikväll ska jag hälsa på hos akrobaterna och delta i kvällsaktiviteterna med godnattsaga och sånt. ett rum fullt med övertrötta fnittriga sextonåringar. vad kan jag förvänta mig? 

de kommer att fråga ut mig om personliga frågor och eventuellt till och med lyckas genera mig!


världen skulle vara så tråkig utan fjortisar. jag är tacksam för varje minut som jag får ha dem runt omkring mig. jag stortrivs.



Av linnea - 27 juli 2009 10:41

för en stund sedan sa jag adjö till jens, karolina och jonathan. de har varit här i två nätter och hälsat på.

i lördags när de kom var jag medbjuden till dalhalla så denm kvällen sågs vi inte så mycket. i söndags var vi på utfykt. först åkte vi till insjön där jag handlade lite undekläder, skor och inflyttningspresent. nästa stopp var leksand när vi käkade god lunch. på vägen tillbaka till rättvik stannade vi till vid några loppisar efter vägen. där hittade vi mest skit, lite skratt och ett och annat småköp.

idag åt vi frukost tillsammans innan de packade ihop och åkte.

tack för besöket!

jag börjar jobba 2 idag. ska be om ursäkt och börja ladda för imorgon. ikväll r det nog ganska lugnt. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards