Alla inlägg under september 2009

Av linnea - 29 september 2009 21:32

min guldklimp till brorson sa visst mamma i dag. är det inte fint?

alltså den där ungen kommer bli nåt speciellt. han är så tidig med allt. vacker och intelligent som han mormor skrev.

jag ska träffa familjen i helgen och då ska vi minnsan träna på att säga faster, haha!

ska bli skönt att få träffa min egen mamsi och papsi också. snicksnackade lite med papi nu för en stund sen och det slog mig att jag längtar efter dem. jag må vara vuxen, men jag vägrar sluta vara deras dotter.

bokade biljett till rättvik idag. åker 10.27 på lördag och hoppas (naivt) på att jag fått sova lite på natten.


kom nyss hem från tränbingspass på friskis. nu är jag igång igen efter ett låååångt sommaruppehåll.


tänkte avsluta kvällen med grabbarna på pictures med en...   innan läggdags!



Av linnea - 28 september 2009 23:33

det har varit en fin dag med innehåll av tentaplugg med tant och mysigt grannhäng.

måndagsmötet med kollegorna på kåren gick fint. jag som lovade mig själv att gå hem tidigt hade kunnat stanna natten lång. vi hade roligt, var fnissiga och påhittiga. vänner på gott humör. tillochmed mina sönderbittrade grabbar från mitt team skuttade omkring som om de inte hatade världen och dess invånare för ovanlighetens skull!

medan seg stod och komponerade en melodi genom att trycka på knappar och se finurlig ut så kommer isse förbi med en påse över huvudet. ibland kan man undra var man hamnat.


idag övervägde jag att köpa en pippi-/fiskartröja. den kostar närmare ÅTTAHUNDRA kronor och min plånbok säger

be din farmor att sticka en istället. jag ska träffa den underbara kvinnan ( och en hög från pappas sida av släkten) i helgen så jag ska prata med henne och kyssa hennes fötter.


 


Av linnea - 27 september 2009 22:55

i fredags ungicks jag med mina älskade bröder, deras sambor och min brorson.

kan man ha det bättre?

de är världens finaste och jag är så glad att de är min familj

 


Av linnea - 27 september 2009 22:44

Nu har jag lämnat in tentan och kan inte påverka reslutatet längre. Nu kan jag bara hålla tummarna för att det räcker till. Typiskt nog så upptäckte jag när jag kom hem att jag hade fel teckensnitt. Men vore det inte grymt att underkänna mig för något sånt? Tack Viktor som gjorde mig sällkap! När vi var tillbaka på smedjegatan var det dags att sätta upp gardiner hos E och V. Jag såg på, sen lagade vi mat. Det blev mammas specialare som också i folkmun kallas linas favorit. Kycklingpasta. Mums!

Samtalsämnet under middagen blev julkalendrar och jag är nu mycket nyfiken på vad det blir i år. förra årets skägget i brevlådan var inte alls bra medan 2007 års en riktig jul, hade precis allt som jag tycker en julkalender ska ha.Efter maten smög vi uppskrämda över till fredrik för att se tredje delen av mannen under trappen. I dag var det inte så läskigt, bara konstigt och knäppt. Vi får se hur detr slutar -spännande.


mycket trevlig 30årsfest igår. god mat och mysig stämning. jag hade kul!


I morgon ska jag gå till friskis och förnya mitt träningskort. Nu kan jag inte skylla på att sommaren först ska ta slut längre. Jesper och Petra, ni blir mina trogna träningsparters och vi måste peppa varann.

Dessutom ska jag kanske ta mig till Willys och storhandla. Sånt som jag alltid i slutet av månaden önskar att jag gjorde i början av månaden för att få pengarna att räcka längre.

Av linnea - 25 september 2009 11:48

sista rycket med tentan innan det är dags att ta helg för en stund. jag ska bara trycka in några argument om mitt metodval och lite referenser kring etniska principer sagt av Stefan Stukát.


igår gav min mobil tillslut upp. den har varit med ett tag och jag anade att detta skulle hända. ändå blir man såklart ledsen, en bortgång är alltid en bortgång. jag såg till att han inte skulle se inatt när jag beställde en ny. för tillfället har jag lånat en mobil av en kompis kompis, tur det finns sådana.

en följd av detta blev tyvärr att jag forlorade massa nummer som jag behöver. skit!


idag ska jag ut och införskaffa hemlis. någon fyller visst 30 i morgon!

sen ska jag ta tåget till sala, hem till lillebror och sambo. laga mat och invänta storebror med familj och sen spendera en skön kväll tillsammans med dem. underbart!

Av linnea - 24 september 2009 01:35

sitter i mörkret. skriver tenta och äter plommon från farmor och farfars trädgård.

jag älskar det här, som ni vet. mökt, tyst, ifred. då kan jag plugga.

det går fint också, snart är mängden okej och innehåller är jag stolt över!

problemet är att klockan är mycket och det är en ny skoldag i morgon. typiskt.

dags att avbryta för i dag.

mitt databord är som finast när det är pappershögar med bra material på. högst på högen ligger förstås min bästa vän, synonymordboken. en julklapp från unga dagar. jag var redan då en hopplös ordnörd!


stämningen på kåren ikväll gjorde mig blödig.

fullproppad och med doft av nylagad mat. folket där som gör mig glad som ingen annan kan! och öl!

sköna snicksnack med underbara älskade och fina samtal två vänner emellan som behöver varandra och dessa samtal emellanåt. tack som fan, alla tillfälligheter i livet som tog mig hit!


jag har börjat komponera och offentliggöra små sånger till mina älskade slavar dagligen på hemsidan. mys!

dessutom har jag startat en följetong för tre av dem. berättade första delen av min fantastiskt bra och spännande berättelse förra veckan och idag när jag träffade dem tjöt de som små barn

- vi vill höra del 2!!

jag blev oerhört smickrad, tog min öl och slog mig ner i en mörk sal med vännerna ihoptryckta i soffan framför mig. så berättade jag, med stor inlevelse, del 2

nu är det sovdags

Av linnea - 22 september 2009 23:35
Jag kan ha glömt din vaksamhet, jag söker inte mer än sympati
[Eller jo det gör jag visst]
Inga kan ta fel på varann som vi
Av linnea - 22 september 2009 12:22

fördelen med att jag är en äkta kvällsmänniska kom till uttyck igår. då var vi på ica kvällstid och de sålde ut dagens bakade bröd billigt. jag tog med mig en påse med 5 världsgoda ciabattaliknande mackor. mums! alltså fick jag god frukost i morse för ovanlighetens skull. garnerade den fint med ost, sallad och tomat. till det drack jag juice. jag har en förmåga att annars sova över frukosten eller ge mig på lunch direkt.

nackdelen kom också till uttryck igår, för jag kunde inte sova. vila på eftermiddagen är bättre än disneyworld för en åttaåring så jag förr dit. därför var jag istället klarvaken 3 i natt när jag faktiskt ville sova. det blev korsord och stänga ögonen med tvång. vrida och vända...


nu ska jag till biblioteket. pluggtime och jag har bestämt att jag ska ha fått lite gjort innan dagen blir kväll och då är det lika bra att sätta mig ostörd i en icke hemmamiljö där jag aldrig kan komma på att jag bör diska eller pyssla med annat.


ikväll är jag bjuden hem till farmor och farfar på mat. yummie!

tar tåget och möter upp mamma, träffar pappa och lillebror på plats. underbart. mina sista slantar spenderas väl denna månad. resa till idyllen. resa till salbohedsliv!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards