Alla inlägg under april 2008

Av linnea - 25 april 2008 20:28

onsdagen var toppen!

jag hade superkul och blev jätteledsen när anna sa att det var dags att gå hem

the big news är att jag delade vattenflaska med promoe och att jag behöll flaskan:)

så träffade vi victor från p2-05 också! han har visst gått och blvit stor kille. helt ortoligt! underbart att se honom förstås.


igår var vi på open mic night på kåren. myselipys!

fina uppträdanden och snälla människor som hjälpte mig att pina i mig öl. jag och sara har nämligen bestämt att vi ska lära oss att dricka öl, som tidigare nämnt. det går sådär.


idag var jag och sara kungar på stan. för den 25 smäller det. dagen D som vi har längtar efter så länge. ut och sätta sprätt på pengarna bara.

köpt en tröja och en massa krims krams. bäst av allt. jag proppade i mig en sallad på cornetto till lunch med sara och lisa, tog en cola med sara, emelie, john och andreas på bill&bob och käkade middag utanför skrapan med emelie och sara! alltså tre uteserveringar på en dag! och fler ska det blir. heeela sommaren!


rickard var här nyss. han ville att jag skulle följa med till konrad ikväll. hm. jag sa nej och försökte skylla på att vi ska upp 7 imorogn. det gick han inte på.

- är du student så ska du klara sånt, sa han.

så var det med den saken. jag är övertalad.  

Av linnea - 23 april 2008 16:40

åh, vad jag är hungrig.

idag ska jag och jesper äta hemma hos sara. vi får nog lassange:)

senare ikväll ska vi dricka vin och öl (!)

looptroop spelar på pluto ikväll. of course I`ll be there!


sara och jag ska låära oss att drick öl också. det är mycket nu.

det låter alltid så gott när någon säger: ska vi gå ut och ta en öl. för att inte tala om hur gått det ser ut! nui är sommaren här. ölen kan bli en del av den.


tänk att för dörren står en låång och fin sommar med innehåll i massor.

jag fick båda de jobb jag sökte. så det blir fullt upp!

  


odi et amo!

Av linnea - 22 april 2008 22:42

yatzy och te med jesper.

vi kollade in klipp från kvarteret skatan! roligt!

en del snicksnack blev det också av förstås.

myselipys


min spellista är full av nåt du inte trodde.

inte jag heller

hipphopp

på högstadiet när john ville lyssna på hipphopp var jag alltid den som stönade: byyt låt!!

men nu kommer jag på mig själv rätt ofta med att gilla den typen av musik

det är nog bara så att gangsta-rappen inte passar mig. ingen eminem eller 50cent, tack. däremot lyssnar jag mer än gärna på looptroop, petter,  timbuktu, eller afasi&filthy. Mmmm


idag har jag läst en bok som heter osynliga flickor och synliga pojkar 

den var bra. så har jag sett på genus ur ett invanrarperspektiv. där stod att lärare (jag) kan i vissa fall vara den enda svensktalande vuxna de kommer i kontakt med (Nordenstam, Wallin 2002:202ff) jag hade inte sett det så innan. det ställer ju enorma krav på mig som förebild! tanken ger mig en kick. 


imorgon händer mycket kul.

lite som är officiellt  

lite som är hemligt för nu


sov gott 

Av linnea - 17 april 2008 00:10

jag har haft näsan ner i böckerna hela dagen idag. studerar läs- och skrivsvårigheter. intressant. absolut. men det är mycket att ta in. nu är det avklarat i alla fall. jag skrev precis en sammanfattning. imorgon tar jag mig an skönlitteraturen från vårt kära antika rom!


jag bjöd sara och jesper på mat idag. det passar oss utmärkt att äta tillsammans då och då. ibland är det lite ensamt med tre tomma stolar tunt omkring mig vid köksbordet. efter det sök jag ner i skolarbeten igen. efter en stund kände jag behov av en promenad så då gick jag till biblioteket och lånade en bok som ska läsas nästa vecka. tillbaka hem och glo en stund till i böckerna. en sväng upp till sara för te med henne och jesper fick avsluta dagen. 


imorgon sticker jag till mamma o pappa. lillebror är också hemma. mysigt. sophia tittar in och lina är nog där. underbart:) vi får se hur länge jag stannar. jag har inga helgplaner så jag kanske blir kvar i hemstaden ett tag.


nästa vecka däremot är fullsmockad.

looptroop, faddermöte, öldrickande, sara kommer hem, linea fyller år, utbildning med mera med mera.

det tar vi då.

kanske se en beck innan sovdags? 

Av linnea - 14 april 2008 23:00

idag var jag på födelsedagskalas hos per. vi käkade tacos. jag, per, lisa, sara, johanna, jakob och lina. sju pedagoger i ett litet kök - mysigt!

 nu är jag mätt och trött. de hade fått detfint i lägenheten.


jag är lite sugen på att flytta till eskilstuna. det har jag egentligen varit länge, men man blir extra taggad när de säger att de vill ha mig där på heltid! vi får se hur det blir med den saken. hyran skulle ju sänkas med över 1000 kronor och det är ju ganska mycket pengar i nuläget. 


igår var det en tolvårig pojke som kallade mig jävla fitthora. usch, det var hemskt. han addade mig på msn och påstod att han visste vem jag var. jag visste att han hade fel och försökte förklara för honom att han måste ha fått fel adress av den rätta linnea och att jag var någon helt annan. han var enis. jag också. tillsut kallade han mig jävla fitt hora. då blockade jag ungen och tog bort kontakten. egentligen hade jag velat åka hem till honom för att säga: vet dina föräldrar om att du sitter på intenet och kallar tjejer för jävla fitthora, fattar du ens vad det är ju säger! jag skulle ge honom en omgång. (inte stryk, utan kloka ord att tänka på)

jag kan inte riktigt släppa det. att bli kallad för jävla fitthora händer inte varje dag och jag blev faktiskt berörd. jag tycker synd om killen. kanske ville han inleda nåt med den rätta linnea. jag ville bara hjälpa honom att förstå att hon fanns säkert, men det var inte jag. han var upprörd. jag kommer inte att tolerera sådana ord i mina barns munnar. inte hos mina elever heller för den delen! 


jag borde sova. men jag har så mycket i huvudet. tyvärr får jag inte fram det i ord. då skulle jag skriva ner det. det brukar hjälpa. men nu känns det bara som en enda röra i skallen. 


efter filmen igår ville jesper att vi skulle smyga på sara och skrämma henne. jag vågade inte.

- jag blir nog mer rädd än hon, sa jag. 

jag är en sådan lort när det kommer till läskiga filmer och att skrämmas. 


Av linnea - 13 april 2008 23:17

nu är det bäst att jag håller mig skärpt. skriver klart detta inlägg och sedan GÅR TILL SÄNGS.

skola imorgon. jag får inte fastna framför Katrin Schulmans blogg fuck you right back. den är mycket bra, och trots att jag höll mig rätt länge innan jag kollade in den, dröjde det inte länge innan jag var fast! ett bra inlägg är "plockar tjejer?"


ganska nyligen kom jag hem från jesper. söndagarna är som vanligt igen!

vi såg triller. den med nicole kidman. att se zombifilmer kan vara det som står högst på min den-tråkigste-och-mest-meningslösa-aktivitet-jag-känner-till-lista.

men vad gör an inte gör goda grannar. och denna var rätt okej. så länge jag slipper ha fötterna på golvet!


så har jag hittat ett nytt tvprogram som jag gillar. glasklart. jesper tycker inte alls det är kul, men det gör minsann jag! kolla in det i playsvt.se om ni inte jag sett det.


sara är galen. hon ursäktar sig för ett tråkigt sidospår om grammatik i sin blogg. jag fattar ingenting. hur kan ett sidospår om grammatik vara tråkigt och något man ska ursäkta sig för?

saras och mitt nya motto är föresten: vi älskar det vi gör, vi gör det vi älskar.


så detta med midsommar! vi planerar för fullt. det kan blir skitbra. det kan, som tidigare nämnt, bli årets fest! vi kom en bit igår när jag och nicklas for till anna och hälsade på/planerade. mysig resa:) hemresan var behaglig men lång. vi åkte fel inte mindre än tre gånger vilket resulterade i en omväg på säkert tio mil. 

det är tur att jag trivs i nicklas sällskap. annars hade det känts trist! 

Av linnea - 11 april 2008 22:54

ikväll har jag varit hemma hos lisa och per. jag hjälpte dem lite med flyttpackning och flyttstädning. de sticker till e-tuna imorogn.

när jag satt där och filosoferade medan jag skruvade isär ett bord, så kom jag att tänka på när jag flyttade hit och hur jesper (världens bästa granne) hjälpte mig att skruva ihop mina nyinköpta möbler. det gav mig ett leende på läpparna att tänka på det. när jag kom hem för en stund sedan utvecklades det leendet till rödsprängda ögon. åh, vad jag är rörd.


samma tanke hade slagit jesper. han hade ägnat ett blogginlägg bara till mig och beskrev den kärlek man kan känna till en bästa vän!


citat ur jespers blogg:

"...tack för alla härliga pratstunder, allt skratt, sms på morgonen där man får veta vad du har drömt om, alla långa fikakvällar fyllda med disskutioner och te i stora lass, alla tips om kärlek, alla gånger jag vunnit eller förlorat i yatzy, alla lån av dammsugaren, smakråd om tavlor, sällskap då man har varit själv, kvällar sittandes vid youtube, middagar, ja, listan tar aldrig slut."

(läs gärna hela inlägget, se länk:jesper)


vi nämner ibland att det är så kul att vi känt varandra genom gemensamma vänner i sju år, men aldrig riktigt kallat varandra vänner. nu gör vi det, jag klarar knappt en dag utan honom utan att få abstinenes! jag vet med all säkerhet att jag inte gillat att bo här lika mycket om du inte fanns här med mig. vi har många roliga kvällar, veckor, månader, år kvar att hänga, bra va!


Jesper, du gjorde mig så himelens glad idag:)

Av linnea - 10 april 2008 23:46

nyss hemkommen från vik-brynäs match. mitt älskade gärvlelag vann med 7-0

 vi hör hemma i elitserien.

åh, mannen i mitt hjäta, det gjorde mig så glad att se sig lycklig. jag älskar dig #14

enormt drag på läktaren (dock inte på västeråssidan)

vi var helt galna! 

tusen tack jens och gustav för att ni tog mig med! det blir allt för lite hockey nuföritden 


ni kanske har hört talas om årets kalas. midsommar 2008.

jag nicklas och anna ska planera i helgen. så på lördag bär det av till sigtuna.

skönt att åka bil långt. med nicklas.

jag smygskrev lite namn på folk som jag skulle vilja bjuda. listan kommer att bli lååång. det ska dessutom tredubblas när alla får säga sitt!


igår hade jag och jesper mys. snackade ifatt några dagar som gått. sen gick vi till sara och hade spontan-ost-och-kex-kväll. vi fick ta det vi hade och det blev så bra så!  


i skolan går det bra. ännu en kurs avklarad med mycket bra betyg:) 

det är kul när det går framåt, men än är det lång väg kvar. det gör mig inget. för mig får det gärna gå i slow motion!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards