Alla inlägg under februari 2011

Av linnea - 24 februari 2011 18:47

idag var jag nästan mer student än någonting annat. föreläsning långt in på eftermiddagen. nyttigt, verkligt.

jag skulle vilja läsa kursen med alla som inte vill läsa kursen

- fattar ni?

dessutom har jag nu nästan fått klart för mig vad jag vill skriva Cuppsats om.


vintorsdag om en halvtimme. jag skulle kunna kamma mig.


förresten är jag skitdålig på att leva in nuet.

de pratar på radion om att man ska göra så, men jag vägrar.

jag kör 10-10-80 som det så snyggt heter.

(dåtid-nutid-framtid)



Av linnea - 21 februari 2011 22:51

jag trivs faktiskt väldigt bra på mitt arbete och även om jag ofta pratar om ett ljus i tunneln och på måndagar drömmer mig bort till ett klassrum på en skola, så har jag det bra. idag blev det fnitter på kontoret långt efter vi stängt för dagen.

kommentarer som bli klassiker, i love it!


har nyss sett ett avsnitt av Dokument utifrån "Stek till alla". köttindustrin är så jävla äcklig och nu blir det ännu mer vegetariskt än vanligt ett tag.

vad håller vi på med? varför är vi dumma i huvudet?


idag satt jag och Henrik framför blocket/hemnet på våra jobbdatorer när några studenter kom och hälsade på. de frågade vad vi gjorde och vi var som barn när de gjort nåt dumt. vi ljög. sen skämdes vi och skämtade bort det. vi avslutade med att uppmuntra dem att söka våra tjänster till nästa år

-då kan ni sitta såhär hela dagarna

förövrigt hade vi båda Jan Johansens "se på mig" på hjärnan hela förmiddagen. det var vidrigt, men lustigt.

Av linnea - 20 februari 2011 21:25

haha, oj.

jag ville visst ändra ganska mycket på en lägenhet jag påstod mig vara kär i

 

Av linnea - 20 februari 2011 21:17

Jag är hopplöst förälskad i en lägenhet som är till salu.

Den ligger långt från stan och är ganska fult inredd, men jag är kär!

Jag ser framför mig hur fin den skulle bli med mina möbler och lite fix. Ta ner de fula gardinerna och byta kakel i köket. Flytta på frysen och bomma igen en dörröppning. Jag ser perfekta platser för mina tavlor och böcker. Vi skulle vara så lyckliga -lägenheten och jag.

Dessutom kostar den 150 000 och har en hyra på 4 632.

Jag skulle köpa tvättmaskin och bäddsoffa. Jag skulle aldrig mer vara ledsen.

Jag skulle plötsligt få en sambo och han skulle duka fram frukost på vår balkong med morgonsol.

 


Häromdagen hoppade jag och emma på fel buss och fick en tur genom hela stan innan vi nådde vårt mål. vi reste genom bostadsområden och undrade högt var vi skulle hamna och hur det skulle bli.

Nu vet jag, denna lägenhet är mitt nästa steg


(in my dreams)

Av linnea - 20 februari 2011 21:14
Tänkte först gå runt det, tänkte råka springa på dig
Vill du det inte så går jag nog hel ut ur det
Får jag kliva in direkt på delen om hur allt skulle kunna ändras
Av linnea - 20 februari 2011 16:11

halvt ombytt till träningskläder. jag har ingenting att skylla på, jag måste iväg.

har ju hittills aldrig ångrat ett träningspass.


utflykt till hälla två dagar i rad. igår var jag där med emma och kikade, handlade lite småprylar. i morse ringde storebror och frågade om jag ville med.

-ja, men visst.

ikea och pizza hut. sen hem till mig en stund och svepa kaffe. jonathan är världens finaste och pratar oavbrutet. han är duktig på allt!

Av linnea - 17 februari 2011 21:27

jag har kostymen till morgondagens sittning klar. jag anstängde mig extremt lite. ett klick, och så kom den på posten. jag tror inte att jag sätter samma värde på att klä ut mig som jag gjorde när jag var yngre. men sittning är kul.

 


sophia var här igår. hon kom sent och lagom till kvällsfika. jag kände mig vuxen när jag bjöd sten och eva på te, kex och muffins. en annan har ju fikat hos dem i tio års tid så det var dags att bjuda tillbaka.

när de lämnade oss kröp vi upp i soffan och pratade om sånt som liksom är skönt att få ut.

sen bäddade vi ner oss pch pratade om annat

typ som vad våra barn ska heta och känslan av att vara mer mätt (eller nåt annat) än kåt. vi snackade på länge och väl. jag var vaken rekordlänge. efter en stund märkte jag att vi båda pratade långsammare och kanske somnade till emellanåt. tillslut blev det tyst.

jag sov dåligt, men hade ändå känslan av att jag gillar att sova två.

Av linnea - 17 februari 2011 21:21

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards