Alla inlägg under april 2010

Av linnea - 29 april 2010 18:17

sitter här och aktivt ignorerar tentan

den ska skrivas i morgon, det är omöjligt att förneka längre

att jag aldrig haft sådan löjligt lat inställning oroar mig

fast inte tillräckligt

jag menar jag sitter ju fortfarande här. böckerna ligger där.


istället sitter jag, inte ens helt påklädd, och låtsas att jag inte behöver ta mig för någonting. det är lögn.

jag vill städa för på söndag flyttar robin in, jag vill klä på mig för om 40 minuter ska jag vara hos cattis på vinkväll och innan det ska jag ha packat ihop all tvätt.


jag behöver peppmusik

Av linnea - 26 april 2010 12:31

Igår såg vi äntligen Dyngkåt och hur helig som helst

Mia Skäringer är fin. Ärlig, (över)känslig, skör och störtskön. rolig som få.

Bredvid mig satt amanda, det gjorde det hela rikgit bra.

Strosade omkring i uppsala stad på eftermiddagen. sen lunh och sedan sitta vid ån och njuta av solen. jag utförde en liten fotosession efter konstens alla regler.


Skola om en stund. Nu har jag äntligen fått iväg de där mailen och deklarationen som tittat på argt på mig för att jag inte prioriterat dem. En hel massa saker som jag skjutit framför mig ska plötsligt ske. bäst att skynda långsamt.


 

Av linnea - 21 april 2010 01:03

grabbarna spöade skiten ur mig på 11kort och plump (som radde har döpt om till sätt dit dem). jag tog det lite hårt

dålig förlorare som jag är blev jag på uselt humör

satte mitt sista hopp till att läsa favoritbloggen och få till ett fasterleende

där berättades det om jonathan, mitt guld till brorson, som hade övat med pappa att säga banan och sedan lyckades visa upp det för mamma när hon kom hem.

faster på fall och återigen på gott humör

tack älskade jonathan!


idag planerade jag och elin fredagens sittning. jag mår bra av att var med henne, vi pratar om sånt som rör sig i skallen och nickar och förstår varann. jag gillar det. gillar henne.


på fredag står äntligen säsongens converse i hallen. jag har velat klart och bestämt mig för de blå låga. det blir vårigt och fint! ska kosta på mig att tvätta de vita också.

dessutom har jag nu beställt nya glasögon, och drog en vinstlott i kampanjen. tjänade därmed 666kronor. fint!


bjuff, jesus och radde. jag gillar er, men har lite svårt att visa det just nu.

jävla kortspel  

Av linnea - 20 april 2010 11:13

igår fick jag flera ärenden avklarat

- uppdatera mitt pass så att mitt nya fullständiga namn står med

- synundersökning inför lensways kampanj

- faxa iväg en begäran till polisen om ett utrag från beslastningsregistret

skönt, det går mot sommar i och med detta

jag längtar galet mycket till israel/palestina

sen är det inte långt kvar till sommar och allt vad det innebär

jobb, sala, grilla, vin, fräknar, skrattanfall, utomhus, kollo, leva livet -leva loppan


om fyrtio minuter ska jag få ett mail med en kampanjkod från lensway

därefter häller det att vara snabb med att skicka in en beställning

om jag är bland de 333 första får jag glasögonen gratis. det vore inte fel.


ikväll ska jag planera sittning med elin. mikko skrev precis och var sugen på en favorit i repis. vi kör!

Av linnea - 16 april 2010 12:55

drar norrut

till det som i dagarna blivit mitt fjärde hem och som så länge var först.

tiden går och det vore sorligt om vi inte förändrades med den, men alltså kära rättvikstider längtar jag tillbaka till ibland.

jag säger ganska ofta när jag bodde i kollektivet, eller när jag bodde i rättvik och det vittnar om att det var glada dagar. jösses

samtidigt var många av de dagarna de värsta i mitt liv. arga dagar då porslin flög, låtar inte hjälpte och relationer som aldrig riktigt tog slut hade sönder oss båda.

jonas gardell skiljer på försona och förlåta. han säger att det första handlar om att släppa taget det som hände, och förlåta är att släppa taget om den som gjorde en illa.

jag säger inte mer än så


amanda hämtar mig tre och sedan väntar en bilfärd. bara hon och jag och vägen som går mot dalarna. jag skulle vilja att vi kör extremt långsamt bara för att det ska få ta lång tid och aldrig ta slut.

jag ska låtsas


här är några guldkorn från året däruppe

  spelkväll med sambogänget   trötta mitt i natten

  vårt (fula) vardagsrum   filip grejar på sitt rum  filip på kvällspromenad bowlingkväll     jag och ella, som jag inte hade klarat mig utan! 

Av linnea - 15 april 2010 19:18

 

Av linnea - 15 april 2010 19:11

Kanske inte enligt wikipedias definition...

Samboförhållande är en form av samlevnad där ett ogift par "stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll". Sambo är benämningen på den person som man är sammanboende med.

...men ändå


I fyra veckor ska vi vara två på dessa ljuvliga 28 kvadratmeter

Vänner till familjen ställer man upp för, därför flyttar Robin in 3 maj.

Jag tycker att det ska bli mer kul än drygt.

Trångt är ett trist ord men jag tror mig inte behöva uppleva det.


Det kan bli ett minne för livet som allt annat


Av linnea - 15 april 2010 19:04

Nu är kurserna för hösten listade och sökta. Jag har det senaste året känt mig opepp att läsa sista svenskan, men jag tror och hoppas att det beror mer på att statsvetenskapen har varit så bra än att svenskan är tråkig.

Jag har ju alltid hävdat att svenskan har så stor plats i mig, samtidigt har jag märkt att jag alltmer blivit en klassisk SOmänniska.

I höst ska jag i alla fall ta de där sista kurserna och sedan skryta för mig själv med att jag har en behörighet kvar. Dessutom spar jag ju då lite på sociologin som jag ser så mycket fram emot.

Kurserna för hösten är alltså

-Uppsatskurs i inriktning svenska
-Litteraturen efter 1800
-Språk och dialekter i Norden

Det blir nog inte mer sexigt än det låter.


Sökte också en kvällskurs som verkade spännande som jag ska se till att läsa om jag upplever att jag har tid

-Barn och ungdomars lärande och uppväxtvillkor

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards