Alla inlägg under januari 2011

Av linnea - 31 januari 2011 21:25

Vi pratade om allt, kunde inte sluta prata med varann
jag var din utväg och du, du var min sista chans
jag vet vad du sa, att det var liksom för bra


du dödade mig med kärlek och jag dog när du log
och när du drog tog du med dig allt jag trodde jag förstod


jag vill vara han som e
den som e- Han som gör det rätt och Han som ser och vet
men-född med tummen mitt i handen
kan inte bygga ett hus av sanden på stranden
så jag måste nypa mig i armen och vakna med ett ryck
och säga typ ”Fan!” för jag trodde jag var Han
Han som kan, Han som känner
Han som lätt kan bära dig till världens ände
Han som värmer dig i mitten av November
Men, men du förstod ju, innan jag själv förstod
att allt jag hade att ge var bara ord,ord,ord

Av linnea - 21 januari 2011 22:58

Idag höll jag i en två dagar gammal liten tjej. Det gör jag lite för sällan.

Hon är bedårande och gav mig en känsla av att världen måste vara god innest inne.


Såhär på kvällskvisten har jag och Emma ätit tacos på stan. Gratis buffé vid köp av dryck. Cola och öl.
Sen traskade jag hem med en godispåse (som hamnade i skåpet). Satte mig framför inredningsbloggar och startade konto med album på styleroom. Kolla in mitt hem.

http://www.styleroom.se/users/Stina-Lisa

Det tog aldrig slut. Jag kom att tänka på en viss handduk som jag har varit på jakt efter men som förargligt nog var slut när jag väl hade bestämt mig för att faktiskt lägga ner skitmycket pengar på en jävla handduk.

Nu hittade jag den på nätet. Köpte två - de var billigare än i butik.

Åh vad de kommer att trivas här hos mig!

 

Av linnea - 20 januari 2011 21:22

idag när jag handlade efter jobb och simning så insåg jag att jag inte hade lust att laga mat (som om jag någonsin har det). unnade mig en fiskgratäng

-men tog fel

råkade slänga ner den modellen som inte går att köra i micro

middag 22.00

aj. jag som är så hungrig.

då fick jag ju plötsligt tid att städa.


så var jag en tjurpuppa på jobbet också

ligger lite efter och blir stressad. saker kommer i kläm

i morgon är det gasen i botten, jag ska stänga in mig i panik room och inte komma ut förrän jag är klar. (panik room är ett litet förråd i anslutning till våra kontor som vi använder när vi måste avreagera oss eller skratta åt någon i smyg).

Av linnea - 18 januari 2011 21:47

Jag har så länge tyckt att Kent Ekeroth är minst sagt märklig

Jag har alltid undrat om han tror själv på de dumheterna han säger

Jag undrar fortfarande

Är det på låtsas?

Drömmer jag eller skojar han?


http://svtplay.se/v/2290956/dokumentar__100_dagar


gör dig, mig och sverige en tjänst. se den!

Av linnea - 18 januari 2011 21:34

när min jobbtelefon ringer halv åtta på kvällen tänker jag "vem fan tror att jag svarar i telefonen den här tiden på dygnet"

sen svarar jag

alltid


mitt hem är fullt med födelsedagsblommor. jag vill aldrig att de ska vissna. tulpaner är så fint.


när handlar folk som har ett heltidsjobb och vill hinna med träning?

jag får inte ihop det.


bäst just nu

- min prick ska flytta till västerås

- det är inte lika mycket disk som det ser ut att var på min diskbänk

- i vår ska jag kalla mig kursare

- emily och matilda kommer snart och hälsar på

- i helgen får jag träffa min familj igen

- jag ska vara scenchef på festival RfM i sommar igen

- forskarna säger att årets mest deppiga dag var igår

- jag är lagom trött, inget mer att göra, så det är dags att bädda ner sig

- klockan är inte så mycket

Av linnea - 15 januari 2011 16:48

när jag blir lärare ska jag se på mina elever som juryn och publiken ser på denna pojke. jag kan inte förklara hur, för det blir för djupt. jag bara ska det.

Av linnea - 14 januari 2011 21:30

jag har haft familjen här på middag. mamma, pappa, bröder med familj och farföräldrar. fantastiskt trevligt. lasagne och muffins. mums!

jag fick så fina presenter och en födelsedag som blev exakt som jag ville.

vi skrattade gott åt jonathan - familjens egen komiker, och snicksnackade om en massa kul. sen blev det fixarverkstad. det skulle skuvas bord och sättas upp lampor.

jag är alltid så full av glädje och lugn när jag fått en dos av de där.

i morgon kommer mormor och morfar. då blir det smörgåstårta och ännu en trevlig pratstund med fika. 


i morse kom mina vänner med frukost på sängen till mig. de visste att jag skulle jobba så de traskade hit i ottan innan jag stack. mycket bra start på dagen. så fick jag några fina besök på jobbet så arbetsdagen blev inte alls olidlig.

girik bjöd på lunch. alla är så fina!


jag kom in på kursen storytellning. det kommer att bli jättebra.

 

Av linnea - 12 januari 2011 22:56

idag tittade jag på hus på hemnet.se

det gäller att koppla bort jobbet en stund under lunchen. oj vad jag drömde mig bort

fortfarande lite inne på det här med kedjehus.

jag fick en känsla av att det nog blir bra tillslut.


det luktar rengöringsmedel om mig och hela mitt hem

jag har storstädat och storhandlat idag

nästan färdig inför fredag. då blir det kalas!


på jobbet gick det väldigt segt idag. bara jag och roger på plats.

ett lyckat möte och en hel del bockar på to do-listan, men ändå en rätt trist dag.

lena kom och avslutade den tillsammans med mig både igår och idag.

igår var jesus med också.

jag tycker så mycket om när bra folk kommer och hälar på.

på måndag öppnar vi, då fylls huset på nytt. skönt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards