Alla inlägg under november 2009

Av linnea - 30 november 2009 23:21

tycka om och tycka om? jag är bara inte tillräckligt förnuftig.

det finns många som du men få som inte är som du

och det är såna som du som är såna som dem och de är inte dem som är de som de ska vara. inte som jag vill, inte som jag trodde

alltså det låter ju vansinnigt tråkigt att tänka med hjärnan när det gäller kärlek

dessa eviga back up planer som ständigt finns med.

för att citera en vän

ibland tänker jag att det är helt sjukt att jag är tjugotvå och inte är klar med nåt än. jag har ingen kille, ingenstans att bo och inte en klar utbildning. måste jag inte sätta i gång nu? men så slår det mig att jag alltså är tjugotvå... tjugotvå!! det är väl för fan ingen brådska?

jag har inte blivit sån som slutat tro på sagan än, det funkar ju fortfarande.

mötas i kön på ICA och leva lycklig i alla sina dagar

kanske blir det som jag tänkt, kanske inte


är det konstigt att var tjugotvå och singel?

Av linnea - 29 november 2009 21:58

det har varit en fin helg. i fredags jobbade vi och det var roligt som vanligt. många gäster kommer fram och tycker synd om mig som måste st"på fel sida" av bardisken, men jag har alltid kul. dessutom var vi ett bra gäng, skrattanfall är mitt bästa!

i lördags kom sophia och linda, efter en sväng med dem på stan for vi hem till sala. fest och hotellet. roligre än väntat och en fantastisk förfest. mycket oväntat hände på hotellet, en del ord och så som jag inte räknat med.

jag vaknade upp imorse hos tom och lina. vi var ett helt gäng som satt nyvakna och fnittrade åt hur övertrötta vi varit kvällen innan. tom pratade i sömnen och niklas somnade på golvet. dennis fick sitta ensam vaken och titta på svampbob fyrkant. på eftermiddagen åkte vi till mamma och pappa. fika och träffas. jag grävde fram en hög med gamla dagböcker som vi satt och skrattade åt.

när vi kom tillbaka till stan stupade jag ner i sängen hos sophia och anna som låg och bakismös. vi var inte längre sugna på att planera sälen när det fortfarande finns så många oklarheter. det blev chips och skratt-av-övertrötthet istället. sophia var snäll och skjutsade hem mig. tack!

nu ska jag plugga lite innan sovdags.


jag har tänt stjärna i fönstret och första ljuset på bordet.

jag tänder ljuset för uganda och hoppas att de går rätt väg!


Första ljuset i advent
När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent.
Av linnea - 26 november 2009 21:59

idag skapade jag en playlist på spotify som heter jul. det är noga utvalda låtar, inga jävla gläns över sjö och strand. lite nostalgi och lite moget.

jag grubblar över när jag ska julpynta. på söndag får jag besök och vill förstås gärna tända ljus. det kliar i fingrarna och tomtarna vill ut ut sin kartonger med silkespapper. men alltså jag sa att jag skulle gå och lägga mig tidigt ikväll.


idag var jag på utflykt med petra och lottie i hopplöst letande efter den perfekta presenten till mamma som fyller år. tröttsamt. varför ha en idé när det är omöjligt att hitta nåt som passar. det blev en trevlig dag i alla fall. de där pumorna har kommit att betyda mycket för mig i vuxenlivet as in tonårslivet.

vi käkade middag ihop. det borde vara olagligt att äta middag själv med tanke på hur tråkigt det är!

Av linnea - 25 november 2009 23:45

käkade middag idag med min "andra familj" som består av mig, emil, johnny och micke. vi är ett bra team. snart ska vi separera från emil och han från oss. usch, det blir inte samma sak då. gick och klurade lite på nåt att ge honom på hans officiella avgång, då blir det kalas! förövrigt rullade det in en hel del pengar till oss på kåren idag när vi hade auktion och sålde ut en massa (skit) som folk otoligt nog ville ha. sånt är fint.


hösten har snabbat på i år. var det inte terminstart nyss? veckorna går när man är på praktik. när man ser bilder på när älskade brosonen klättrar i trappor inser man att han växer, betyder det att tiden går i mitt liv också?

på söndag ska jag träffa delar av släkten när mamma ska fira födelsedag. yes!


idag har varit en bra dag som har spenderats med petra på stan. shoppa, fika, prata, skratta, undra.


undrade tidigare ikväll om jag skulle bli en slarvig lärare när det slog mig att jag har en lektion att planera innan 9 i morgon. som tur är hade vi gjort grovplaneringen och jag hade en idé i huvudet. på tio minuter blev det ett utmärkt plan.

historia ÄR kul. om jag får bestämma vad som är viktigt Flört

Av linnea - 24 november 2009 18:58

praktiken lider mot sitt slut och jag förvånas återigen över att det alltid känns så vemodigt. att umgås med mina älskade fjortisar dagligen sätter spår och plötsligt blir högskolan grå. min allra käraste publicerade ett blogginlägg för en stund sedan om att hennes vistelse på högstadiet får henne att tänka tillbaka på sin tid. OM!

bäst på högstadiet var när jag gick lös och (ofta med sophia) stod för undehållning i kapprummet mellan lektionerna. sämst på högstadiet var... nej, nu har jag tänkt ett par minuter och kan inte komma på nåt dåligt med högstadiet. visst hatade man ibland att gå på lektionerna trots att man älskade att vara i skolan, men det hörde ju till. trotsig var mitt förnamn


jag har skrivit loggbok precis som fröken uppmande mig. det är kul ibland och trist ibland. göra tankar till ord är inte det lättaste. här är ett urval på det som tagit mest plats i huvudet och nu ska bli till någon slags skriftlig reflektion som ska bedömas.

-tematisk undervisning

- (o)struktur

- motivation

- sitt still på gott och ont

- regler för vems skull

- penna

- tolerans

- instruktioner

- "lilla gruppen"

- ignorera/tjata

- pricksystem som bestraffning

- någon får allt, alla andra får inget (?)

- hora

- hetronormativ inställning

- pappersarbete

- nå målen

- lära med alla sinnen

- bekräfta


det låter väl bra?


den här bilden skrämmer mig lite

 

Av linnea - 21 november 2009 17:39

jag har nystädat hemma och det är det allra finaste.

jesper vill dricka öl, men rynkade på ögonbrynen när jag föreslog en pubsväng. 

- jag vill dricka många öl sa han och suckade över att systembolaget stängt för dagen. 

så vad ska vi hitta på?


för mig är det en obekant känsla att inte ha helgen planerad i minsta detalj. plötsligt fick jag en tom helg att fylla med vad jag har lust med. mums!

Av linnea - 21 november 2009 17:28

nej, jag är inte i Norge.

i torsdags kväll ringde amanda och sa "hej" på ett sätt som fick mig att förstå att det var nåt lurt på gång. tomas som vi skulle åka med hade ändrat sig. jag hade annat i tankarna (vad kommer jag till senare) och blev opepp och sur. i all hast beslutade vi att vi skulle åka ändå, vi ville verkligen att det skulle bli av, kanske av rädsla att om det inte sker nu sker det aldrig. det var bara att motvilligt kasta mina sista 400 kronor på en bussbiljett.

i fredags morse fick jag ett sms från anna om att hon hade spytt och senare på dagen kände hon dig inte alls bättre. magsjuka!

det blev alltså inget och snål som jag var beställde jag tyvärr ingen avbokningsbar biljett. 400 kronor åt pipan och inget besök i norge.

mitt tillfälligt dåliga humör gjorde att jag inte heller lyckades förmå mig själv att åka till karlstad,. jag hade ju biljett och en välkomnande vän.

istället blev det skallberget med grabbarna, skönt att träffa dem och vara det klychiga "sig själv" på ett sätt som blir speciellt med dem. senare på natten när jag låg hemma i sängen och funderade kom och på att micke och john är mina ÄLDSTA vänner. ingen jag känt längre umgås jag särskilt mycket med.

därför blir jag blödig när de älskar mig som de gör!

på vägen hem från micke stannade jag och jesper till på kåren, (mitt andra vardagsrum), en stund för att titta till alla vimsiga fyllon som hade sig en bra kväll.


nu till en så god nyhet som att jag ska flytta.

från och med den 1mars kommer jag att vara folke-bo!

jag har duschdraperi och vägghyllor i tankarna, och jag gillar det.

bäst av allt är att lägenheten uppfyllde allt de som jag knappt vågat önska. ett minus är att det är fult golv, men det går att ordna med några händiga släktingar och en födelsedag:)

Av linnea - 17 november 2009 21:52

...och med tanke på karta så ska jag besöka utlandet i helgen. the amazing trio is back on track

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards