Alla inlägg under juni 2008

Av linnea - 30 juni 2008 12:17

en vecka har gått. idag ska jag och linn flytta isär. jag ska bo mitt emot. det är bara en smal korridor emellan så det är möjligt att linn, jag och anders bygger en koja, närmare bestämt en tunnel, mellan våra dörrar så vi närsomhelst kan smyga in till varandra.


på jobbet går det bra.

peace&love var kul. jag spenderade tyvärr en stund i sjukstugan och det var inte riktigt planerat. ilördags jobbade jag på nickals och carolines bröllop. det gick superbra.

de var båda så sjukt snygga alltså!!!


nu är det lunch. ska in och se på när de andra äter. sen ner på byn en sväng. kanske ett bad senare. jag är ledig idag. hur skönt som helst. 


här är mina arbetskamrater frasse (linn) och hilding (filip)

Av linnea - 27 juni 2008 01:19

nu har jag hunnit installera mig och jobbar ett par dagar häruppe i idyllen. imorgon tar jag en stunds ledigt för att åka till peace&love. det har visat sig att det ska en held el sköna människor dit som jag känner. kul!

jag har det bra här. mycket skatt och så som det ska vara, för visst är det lite så med stiftsgården att charmen ligger i att allt är som det ska vara


hur som helst kan jag inte skriva mer ingående just nu. det är sovdags.

allt jag vill förmedla är egetligen receptet på janos, frasse och hildings tårta


socker, grädde, nötter och mandelflarn

och så sist med inte minst, en liten ros av marsipan

smörkräm, krikon, snabbkräm och gott gelé

frasses deg och en flaska saft

och en lite klick med sylt


så något jag kan se tillbaka till om 20 år och le

- bakom

- fy vad bråkig

- om inte du gör som jag säger så sätter jag mig i gränsle på dig och slår tills jag blir trött 


Av linnea - 21 juni 2008 13:16

hela sängen är full av kläder, smycken, krämer, badkläder och skor.

allt ska ner i en väska på nåt mirakulöst sätt.

imorgon reser jag.

det känns kul!


veckan har varit bra. filmmaraton var jobbgt och rätt tråkigt ibland. men på det stora hela var vi nöjda med dagen. det var myselipys på hög nivå.

ingen diet som jag rekomenderar.. sitta still och moffa. enda promenaden och friska luften var när vi fick över vägen och hämtade pizza. usch


igår firade vi, som många andra, midsommar.

vi grillade och åt jordgubbar hos micke. mycket tevligt!

kubb och promenader.

sen en sväng ner på stan.

hittade bara sex sorters blommor innan jag glömde bort att jag letade, så jag sov utan. det gick bra ändå! jag vet i alla fall vem jag tänkte på innan jag somnade och när jag vaknade.



Av linnea - 15 juni 2008 22:15

imorgon är det uppstigning 06.30

fixa frukost och packa det vesäntliga. typ chips.

sen far jag och jesper hem till sara.

disneyklassikermaraton

vi har valt ut 17 filmer som vi ska se i ett streck. det kommer att ta 20 timmar.

mys!

om någon somnar måste man inse att det är dags för kaffe:)

vi ska klara det

så ser alltså morgondagen ut.. bara film. hoppas det blir kasst väder


de kommande dagarna ska jag försöka hinna med mycket.

träffa alla som jag sedan kommer att få klara mig utan i sex veckor.

på söndag morgon sticker jag till dalarna!


såhär ser veckan ut

måndag: filmdag

tisdag: hänga med mye

onsdag: fotboll med salachicks

torsdag: fira jespers födelsedag, dricka öl med stg:are

fredag: fira midsommar

lördag: packa

söndag: åka till stg

Av linnea - 14 juni 2008 21:49

dagen på grönan var mer än bra!

vi hade jätteroligt.

kvällen kom och det var dags att ka hem, men vi surade inte för det fanns mer kul att vänta. hem till mig och ta på en extra tröja, sen ner till löga för att se looptroopälsklingarna och afasi&filthy tillsammans med mye, sara, puff och nyvertz. trevlig kväll!


igår var det födelsedagskalas hos mas. hon fyllde tjugo i tisdags.

mycket plockmat blandat med skratt. jag var kvar långt in på natten och var lekfarbror. vi körde lekar som jag kallar "varuhuset", "en anka", "älgen&renen"

och "öppen eller stängd". hur kul som helst när vissa är alkoholpåverkade.

förhoppningsvis finns det tid att leka det med mina guldklipar i sommar.

bara en veckas ledighet kvar nu. njuta och hinna med mycket.

men som sagt, mitt jobb innebär mest lek, sol och bad så det ska kunna bli ganska smärtfritt.

kollade in skrud nu idag. jag beställer 8 + 2 hövdingskrudar.

tokbra:)


kusins studentmottagning idag också. han har klarat av tre år på fortbollsgymnasiet i växjö. Grattis Mattias:)


fotboll idag. typiskt. sista minutrarna var det trist stämning i vardagsrummet hemma hos mamma och pappa. vi som hade popcorn och allt! nåja, än är det inte klart.


nedan:

mattias vid buffén

tom på vagnen (han som vinkar i rosa)

Av linnea - 11 juni 2008 23:03

-have you found jesus, yet?

- I didn´t know I was supposed to look for him

Forest Gump 


- vad ser du dig mest som, kvinna eller invadrare?

- jag ser mig som människa.

Se upp för dårarna 

 _________________________


lunch med anna idag. en del teoloiska tankar som byttes. jag tror jag börjar få ihop min gudsbild och tankarna kring tro som snurrat i huvudet sen jag var 16 börjar struktureras upp.

från fikan en sväng på stan sen hem till mig för att duscha och träffa nästa..

fika med micke. mycket tevligt.

sen for jag på kalas hos sara. middag och tårta. mums!

nu har vi varit en sväng i hamnen och kollat på jordgubbsremmar och karuseller. imorgon ska jag upp tidigt för det bär av till hufvudstaden, minnsann


 I lost my place

Av linnea - 10 juni 2008 23:05

fotbollsfest. jag missade den delen av matchen där det verkligen hände saker. typiskt mig! satt på ett tåg och hörde radio.


sophia var här och lunchade idag. vi åt fetaostfyllda köttfärsbiffar och färskpotatis. en sväng till myrorna. köpte ännt fler böcker. hittilss i sommar har jag läst den tusende gången och blåst. nu har jag precis satt igång med män sdom hatar kvinnor.  

det är kul att läsa när man vill och inte måste.

vidare till sala via skultuna för presentinköp och sedan iväg på speedway! länge sedan sist. 

hem till sagge och se på fotbollen som sagt!

  

imorgon fyller sara! det går rykten om tårta:)

så glider vi ner till löga antar jag! mys 

Av linnea - 8 juni 2008 15:11

semester 

kanske klär jag mig idag

kanske inte


det har varit en angenäm helg. i fredag morse hade jag en stark känsla av att det skulle bli en fin dag om jag ansträngde mig lite. jag ringde anna

ska vi fika

hon petter och jag hängde en stund på kalle på spången. ovanligt 

petter skulle på inflyttningsfest, men vad skulle jag och anna hitta på?

köra hem annas saker till syrran -från petter. hans lägenhet var snygg. jag blev sugen på att överta den.

när vi satt i bilen så sa vi  att vi tar denna dag timme för timme. gör vad som faller oss in.

men vad faller oss in nu då?

max hamburgare 

efter det strosade vi på stan och visste inte hur det skulle bli med allt. vi ringde amanda

jag, kekke, robin och nisse är på väg till uppsala. kraa spelar ju idag.  

då blev det plötsligt fart på oss, och snart var vi på väg

bra spelning. det är så underhållande att se kraatjejerna alltså! 

vi hittade ett snyggt hak i uppsala sen. jag körde men de andra drack öl.

apelsinjuice är gott 


annars har jag varit på hängkväll på löga, studentskivor, och bill&bob

isn´t it the way it should be in june?


idag på teve handlar det om en pojke som var spinkig när han gick på high school. flickorna tyckte inte att han var särskilt tuff och när han frågade den snyggaste tjejen i klassen om hon ville gå på fest med honom, svarade hon nej.

nu har det gått några år och pojken har blivit helt annorlunda. han har fått mustach och muskler. han går omkring på scenen och visar sina stora överarmar. publiken jublar. och han har fått sin en girlfriend som är snyggare än hon som var snyggaste i klassen. hon som var snyggast i klassen kommer också upp på scenen.

nu kan hon ångra sig.

programmet handlar om att det inte är utseendet som räknas, utan hur man är innuti.

jag tror att amerikanerna på teve är lite dummare än jag.

min bror tror också det. och alldeles säkert pappa.  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards