Alla inlägg under augusti 2008

Av linnea - 29 augusti 2008 21:37

vad gör man när man känner nåt som inte går att stoppa, men som man inte heller kan låta ske


nollningen är i full gång. vi har hur kul som helst 

Av linnea - 25 augusti 2008 17:07

vi befinner oss hemma hos Lisa och Per. om en stund ska vi käka och såsmåningom dyker våra nollor upp tillsammand med ett gäng faddrar! första festen är på gång:)

det har varit en lång dag i skolan och jag har varit så hjälpsam så!


jag och sara ska sova här inatt men tänkte inte så långt tidigare. inte ens när de frågade så trodde vi att vi inte skulle lyckas gå på kåren och ta senaste tåget hem ikväll. hm..

hursomheslt, vi fick sovplats och nu har vi varit och inhandlat tandborste, deo och rena underkläder till morgondagen! PERFEKT


nu kom min pizza

tomat, ost, färska champinjoner, färska tomater, sparris, fetaost och sås

mums 

Av linnea - 19 augusti 2008 23:51

nu är klockan 17.50 hos petra & knutti och knutt ska på spinning. oj

nej, jag har inte gått och lagt mig än. men jag kom just på att om jag nu är vaken  tio minuter till så kan jag vara säker på att det kom en

onsdagen den 20 augusti 2008

men hörrni, det kommer bara en enda. ta hand om den för bövelen! 


Jag saknar er tjejer.

Spar en kram tills april 



Av linnea - 19 augusti 2008 23:09

Efter att ha löst annas blogg och tänkt efter så slog det mig..

JAG HAR INTE GETT ANNA NÅGON FÖRDELSEDAGSPRESENT!

hon fyllde ju för fanken år igår och jag RINGDE INTE ENS!!

jag borde inte kallas människa och definitivt inte vän...

ringde nu och skämdes. förklarade. hon tog det bra och hade visst också en del att be om ursäkt för. det är fin vänskap. vi är sams utan större fight.


men oj, hur ska jag hinna ge henne nåt nu då? det är ju omöjligt.

jag MÅSTE hitta på nåt som överträffar att ringa och gratta FÖR SENT. 

Av linnea - 19 augusti 2008 22:40

14 JUNI

jag har inte träffat mina älskade, de syrase i världen, sedan 14JUNI!

imorgon, äntligen, kommer mamma och hämtar mig och tar med mig till den underbaraste platsen.

kanske är det så att är man en gång västerfärnebojänta- alltid västerfärnebojänta

vad ska jag önska för susanne-och-janne-lagad-mat?


du, sommaren gick fort som vanligt.

imorgon drar hösten igång med seriös (?) planering inför nollningen. kul!


ikväll var sista kvällen med gänget.

och ja, jag gråter en smula. ni vet hur blödig jag är.

my girls -amanda, anna och mye var här. käkat popcorn, druckit te, suttiti mitt fönster och rökt, haft heta diskussioner om livet på gården och snicksnackat om livet utanför. THATS LIFE on smedjegatan en tisdagkväll!

men aldrig mer.. BUääähh

på fredag flyttar anna till norge, på tisdag sticker amanda till rättvik och nästa fredag åker mye till nordirland. Shit

anna gick nyss. svårt farväl och vi drog ut på det länge... länge


på tal om flytt så har sophia försvunnit från länet nu. men jag är trygg med det med tanke på att jag vet att hon har det bra. Hon flyttade i fredas och jag hoppade in i bilen och hakade på! kom hem idag. underbar vistelse med ulfpromenader, väddöpasta, smörj/flytthälp(det senare infgår), kräftskiva och spel&filmkvällar.

tack för att jag fick vara med och installera dig i ditt hem! AH! ditthem?


Ops! min klocka vid datorn går fel så jag trodde klockan var nio! aj då. måste kolla på köksklockan (för den är ju långt bort, haha)

äh, har ju klocka på datorn ju.. hm. svammel. betyder sovdags. det har varit en lång dag och jag är övertygad om att det kommer en ny i morgon!



Av linnea - 13 augusti 2008 23:26

skön kväll med jesper.

på med inlines och iväg.

- vi sticker hem till micke en sväng.

lagom bit att åka och kul sällskap när man kommer fram, pefekt!

när vi kom hem tog vid med oss bra grannar som robin och viktor+victors nya kex ut på terassen för lite avkoppling innan vi skulle krypa in ,var och en till sitt. jag och jesper avslutade med lite yatzy.


i övrigt jobbar jag stenhårt för att få ihop pengar till de närmast kommande aktiviteterna. smider planer inför nästa sommar, då jag måste tjäna lite pengar. augusti är en hård tid för en stackars student.


appropå student så har jag och sara varit i skolan idag, skrivit ut schema och fixat lite böcker inför hösten. känns gött!

nästa fredag ska jag dessutom jobba på kåren, roligt hoppas jag:)


nu är det sovdags. kanske bäst att vända på dygn nu.. 

Av linnea - 13 augusti 2008 00:12

idag sov jag länge!

gick upp, vägrade klä mig, såg en film, käkade rågflingegröt (som är favorit för stunden) sen var det dags att gå och träna. superkul pass idag! när jag kom hem var det plötsligt kväll. jag dammsög och såg ett reprisavsnitt av Mia&Klara på svt play innan mye och anna dök upp med chokladpudding.


igår pratade jag mye och anna om de varelser som kallas män. vi försökte visualisera och föreställa oss drömkillen. det var roligt. när jag sedan återberättade detta för sara såg hon på mig och sa

- du pratar ju om (x)

det visade sig alltså att han finns på riktigt. bra va?

hela kvällen nu har hon berättat saker om honom som ibland fått mig att nästan ramla av stolen. helt klart boyfriend material!

det var egentligen bara två av hundra saker som jag rynkade med ögonbrynen åt. men efter en stunds bestänketid sa jag

- med det kan vara sidor hos honom som jag faktiskt måste lära mig att leva med.

jag är rädd att vi i det samtalet tillsammans med snokandet i hans liv genom bilddagboken och facebook framkallade någon slags besatthet från min sida.

men visst är det fint att mr.perfekt alltså existerar


imorgon ska jag och sara till skolan och fixa lite praktiska saker inför skolstart. kurserna för höstterminen är:

Renässans, barock och klassicism

Svenskämnets didaktik 2

Upplysning och romantik

Sagans förvandlingar. Barn- och ungdomslitteraturens poetik och praktik 1

..mums


veckan är smockad med massa roligt.



åh, jag kommer sakna dessa tjejer enormt mycket

men som sagt, de kommer tillbaka och då ska vi åka jorden runt och sen bo i kollektiv. det blir så bra så

Av linnea - 11 augusti 2008 23:45

spontan kräftskiva med anna och mye idag efter en lång dag fylld av äventyr

jättemysigt. mycket sällskapsspel och tjejsnack här när solen hade gått ner

det är lite sorligt att de flyttar ifrån mig snart. räkna med att jag hälsar på:)


på fredag följer jag med sophia och hennes flyttlass till karlstad! underbart med såklart okcså sorligt


är vi vuxna nu när alla börjar sitt liv i olika delar av världen?


idag hade jag och vänner en diskussion om frikyrkor. de skrämmer mig nåt enormt. folk är dumma i huvudet ända in på 2000-talet. that´s a fact!


jo, men en svag känsla av att jag vill hem till mamma och pappa snart, det har jag.


idag har jag sökt jobb också. de lät väldigt positiva måste jag säga

who woulden´t be? 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards