Alla inlägg under maj 2008

Av linnea - 30 maj 2008 00:58

en av de trevligaste kårenkvällarna på länge.

underbart med cocacola!

det är så fina människor på det där stället. de är tjusiga som jag och tobbe skulle sagt:)


mitt hem är enormt stökigt! tentavecka är inte bra.. jag prioriterar bort allt vad diska och städa heter och det är inte likt mig. usch, jag vill inte vända mig om och se eländet! imorgon är sista tentan sen är det projekt snygga till lyan som gäller.


helgen är full med roliga aktiviteter. imorgon sticks det till sala för kubb och picknick. lördagen spenderas hos mormor och morfar för matintag! på kvällen blir det grillning hos linnea och eventuellt vidare till hott´n. oj,länge sen man såg det dansgolvet alltså!


för övrigt trivs jag som nykter student! alldeles utmärkt!


den största tiden på dygnet nu förtiden spenderas fotfarande med nästan i skolböckerna. men jag försöker var ute också! på älskad terass eller i finfina parken. sommaren är fin!


jag var höns-storasyster till lillebror igår. gick och oroade mig för att han skulle bli solbränd om axlarna och sånt.. haha

hade lite svårt att sova när jag visste att han var ute och rände, trots att jag vet att han alltid klarar sig!

men så kvart i två ringde klockan och en röst sluddrade

- jag är utslängd från krogen, käkar kebab med peppe, får vi sova hos dig?

naturligtvis.

så det var bed&breakfast hos mig.


såhär fina var mina pojkar igår

Av linnea - 29 maj 2008 00:14

idag har varit en fin dag

studenterna (de som slutar gymnasiet om bara några dagar) har haft utklädningsshow idag så hela stan var full med vackra glada ansikten

tom - du är det dyraste i världen

amanda - yes! vinnande laget. du är snyggast! "..är du ledsen" (dalmål)

mye -  du är MIN bästa också. du gör mig glad


imorse ringde mamma och väckte (!) mig. vi tog en smörgås här hemma innan vi for till ÖB. jag fyllde på mitt förråd med schampoo och tvättmedel. så tog vi en glass i solen innan det var dags för henne att åka hem igen. 

jag och sara drog ner och kollade på gelenskapen i stan. jag delade måltid med anna och emma som var i stan över lunchen. perfekt! livet leker när man inte har någon hyra att betala tre månader framåt:) wiie

middagen åt vi på terassen. älskade terass. det var rätt mycket folk med grillar och dryck därute ikväll. underbart att de utnyttjar detta!

sara gjorde god äppelpaj. mums! 


jag bjöd på te ikväll. sen kollade jag och nisse på bertavsnitt!

nu ska jag ner i bingen för imorgon är det plugg plugg plugg. om jag gör bra ifrån mig blir det kanske sista pluggdagen innan sommaruppehåll! 


föresten. jag kom på en sak. jag har ju ätit TVÅ glassar idag! Ahh

men det är ju sommar 

Av linnea - 26 maj 2008 22:46

kokt ägg till middag. jag har vant mig vid smaken av äggula på gamla dar.

man tager vad man haver som student alltså


sara och jag har haft en bra plugga-till-tenta-kväll med fint samarbete och gott resultat! tre timmar flög förbi och det var riktigt trevligt.

imorgon gäller det


fick nyss mail från anders som gjorde mig glad

och ett från filip som gjorde mig längtansfull

så ett tredje som också var speciellt på nåt vis!


imorgon är det picknick/ag-återträff

yes! 

Av linnea - 25 maj 2008 23:26

bra&dålig helg.

berättar inte mer än så.


tentor nära. läskigt och skönt!

sommaren kommer att gå fort, det är mycket som jag vill hinna med.


ikväll gled jag sara och jesper ner till parken. jag i mina nya inlines, jesper på  sin bmx och sara på cyklen sin! mys. så spelade vi wii och käkade vattenmelon. en titt ut på vår älskade terass innan vi sa godnatt. 


märkvärdigare än så är inte livet nu

perfekt 

Av linnea - 22 maj 2008 23:51

jag har haft en mysig kväll på amandas balkong.

hamburgare med bröd och prat i munnen på varandra.

jag mår bra när sunes jul kommer på tal.

både sunes jul och sunes sommar är helt oslagbara! jag tror i ärlighetens namn inte att det någonsin kommer kunna göras film på den nivån igen

<3


tidigare idag när jag kände att nu får jag inte i mer kunskap i huvudet på ett tag så fick jag sms av amanda "ses på kalle på spången klockan fyra?"

god skagenröra och trevligt sällskap. som vanligt när amanda mye och jag fikar vill vi bara inte sluta umgås. så det gjorde vi inte! det blev en heldag


tänk att jag av alla människor skulle komma till en punkt då jag tyckte att det ändå var ganska angenämt att plugga litteraturhistoria.

tänk om min urtråkiga svenskaB-lärare skulle se mig idag alltså!


imorgon ska jag till myrorna och fynda. sen bowling men jag säger inte med vem! haha, där kan ni sitta och undra!

på kvällen är det terassöppning hemma hos oss. yes! fram med majskolvarna:)

Av linnea - 22 maj 2008 02:19

vad skulle mamma säga om hon visste att jag satt här och käkade klyftpotatis och läste bloggar mitt i natten

ojoj

linnea lägg dig!


folket är på väg från krogen nu. hela västerås befolkning tar sig förbi mitt hus och för ett väldans liv. det gör inget. jag tror inte jag tänker så lång so att någon bor på stan när jag själv ränner runt på småtimmarna.

dessutom har jag inte ens gått till sängs än.


ihelgen händer mycket kul

-terassöppning hemma hos oss

-sthlm för att träffa vänner

-hem till mamma och pappa

-vara med mor på hennes dag 


bra dag idag som kunde ha slutat illa. men istället har vi lärt oss en del.  


hörrni, sara är mina finaste! ni kan väl påminna mig om att jag ska säga det till henne oftare så att hon aldrig tvivlar på det! 

Av linnea - 20 maj 2008 16:33

jesper bjuder på glass. sen ska vi springa runt i huset och sätta upp infolappar om terassen som ätnligen öppnar på fredag. då blir det grill och mys! vi kanske tittar förbi hos sara senare ikväll och får oss en kopp te.


helgen på gotland var underbar! jag var inte fotoansvarig men det är möjligt att jag visar en del bilder när jag lycktats komma över dem.

jag kan natruligtvis inte beskriva helgen i ord. annat än ROLIG HELG!


på facebook kan man hitta vilket hångel som helst, kan du tänka dig!


"sopsi _ _ _    _ _ _ _ _ _ är i turkiet nu, ju"


idag gick sista kurstillfället i antiken & medeltiden av stapeln

nu sätter vi igång med tentaplugg

andra juni är ytteligare två tentor avklarade och det ska firas på jensen

yes!


igår var mamma och lillebror i stan. tom provade smoking till studentbalen. han ska gå med kungsängsskolans snyggaste tjej Sara Hedberg. Dessutom är han ihop med världens snyggaste tjej. Lina Sellander. Han är en lyckligt lottad grabb min bror.

jag ville luncha på global living men de övertalade mig att gå till "skit-spicy hot", som inte alls förtjänar namnet jag gett. det var helt okej mat där:)


det där var en lagom kortfattad uppdatering om vad som är på gång.


så torsdag förstås, men det berättar jag kanske om i nästa inlägg *not*

Av linnea - 13 maj 2008 23:00

härlig dag. jag har inte varit så företagssam som man kan önska, men det går framåt. bara två veckor hårdkörning kvar nu sedan är det sommarvila:)

sophia och anna var här idag. lite shopping och lite käk.


bra dag i skolan också. det är en svindlande tanke om man ger sig in på att fundera över hur enormt mycket det finns att lära.. 


jesper ger inte upp när det gäller hårdrocken. idag fick jag en lista på låtar som visade sig vara rätt bra trots mitt tvivel. det är lång väg kvar till nitar men jag lägger kanske in ett par låtar på min mp3.

så kollade vi tatueringar idag. vi båda är skapligt sugna.

kanske en blomma på foten.. 


jag var hos robin och richard en sväng nyss. han och richard pimpade ovvar! de blev så fina så:)

  


robin och richard ligger sked

du ligger sked med din katt 



jag vill också ligga sked 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards