Alla inlägg under september 2008

Av linnea - 30 september 2008 19:49

london var fint!

drömmen om att få se madame tussauds gick i uppfyllelse

vi åkte röd turistbuss

shoppade

åt ägg&bacon frukost

hängde på hard rock café

delade rum med en kines och en tjej som jag tror var från brasilien

kollade storögt in juvelserna på harrods

chillade på piccadilly circus


bäst är nog alla obeskrivliga gapskratt som måste upplevas. utan sånt är resor ändå värdelösa i slutändan. 


bilder finns på facebook.

här är ett urval

Av linnea - 29 september 2008 23:05

Missade flyget hem, och inte gick det några fler heller.

Man lär se det från det positiva sidan, jag fick se Oslo!


hemma 24h senare än beräknat. farmor sa att livets läxor tyvärr är dyra när hon ringde och kollade att jag tillslut var på plats.

mer om det när jag fått persektiv och sömn.

tur att man kommer hem till underbara grannar med öppna amar och myskväll.


Av linnea - 25 september 2008 10:14

Idag ska vi åka till london. yes! det blev inte mycket packning igår eftersom att mina vänner richard och jesper tyckte det var viktigare att gå med dem till kåren (mitt andra vardagsrum) och ta en öl med dem. och visst ville jag spendera en stund av kvällen tillsammans med dem.

nu är i alla fall packningen avklarad. mycket begränsad eftersom vi bara ska checka in EN väska på SJU tjejer. jag tror ibland att det är ett skämt. hursomhelst är handbagadet fullproppat med nödvändigheter:)

jag ska kolla in Madame Tussauds, New Look, Primark, Harrods, Hamelys och londons gator och andra snygga butiker! 

Linnea K, Linnea J, Sophia G, Sofia N, Sophie, Emma och jag. värsta gänget


igår kom mamma in till stan och var en snelmamma! jag fick nya skor som jag ska träna i. tusen tack! i det gick också fika, lunch och en heldag med garv tillsammans med den vackraste i världen!


 Nu ska jag fixa det sista. gå till skolan och hämta en bok + köpa ett kompendium, lyssna på vad P3 har att säga om höstens hårmode, käka lite lunch, låta pirret i magen vara där och vänta på tjejerna! 

trevlig resa SalaChicks! 

Av linnea - 23 september 2008 14:11

Jag lever nästan 1000 kronor under fattighetsgränsen i sverige.

Enligt en undersökning har en student som lever på studiemedel -488 kronor kvar till nöjen efter att ha betalat hyra och andra nödvändigheter som mat och litteratur (Källa:institutet för privatekonomi, swedbank)

MINUS 488 spänn, det är inte mycket.

och då ligger exempelhyran på 2800 kronor. jag betalar 3500 i hyra!

Jag har alltså MINUS 1188 kronor i månaden till nöjen! kul!

Dessutom är detta i huvudsak lånade pengar som jag såklart måste lämna tillbaka så fort som möjligt efter avslutade studier.


Vad är det frågan om?

Av linnea - 22 september 2008 21:38

helgen i rättvik var bra.

Roligast: när jag och sara satt på mässa och tjejer bakom oss viskade "ofta man kan sånt" till alla frågor i en frågesport där jag och sara kunde det mesta om inte allt. var vi nördiga eller de dumma?

Tråkigast: att mye inte var där. 


imorgon får jag med mig ett helt gäng till friksis&svettis. underbart! jag borde ta betalt för att jag värvar medlemar:)

 roligt att nollan, numera mina vänner, vill fortsätta ses med jämna mellanrum!

vi festade tillsammans i fredags. ska träna i morgon och boxla nästa tisdag! härligt. dessutom ska vi på bad taste på kåren den nionde oktober, vi kallar det våran sjäslaget-kickoff! vi har kul tillsammans.


hemkommen från jespers house. kollat på mitt första familyguy-avsnitt med micke och jesper. myspys med bullar och skratt! det bör ske oftare.


dagen idag har varit rätt seg. den hade potential imorse för sara väckte mig (enormt tidigt) och ville gå till skolan och vara duktig. jag hängde på. men sedan jag kom hem har det mest blivit slögöra ändå! äh, fixar sånt so mbehöver fixas imorgon.


njae, föresten. jag har kollat upp londons väderprognos och fösökt hitta en lämplig buss till flygplatsen. det är bra presterat! jag börjar längta nu! på torsdag bär det av:) oj, vi ska ha kul!

Av linnea - 17 september 2008 23:17

tentaskriveriet går sakta med säkert framtåt. en fråga klar. lite finslip på den andra. ska kolla två böcker som jag inte har så stor koll på och se om jag hittar nåt mer som känns relevant. det är ju enormt svårt att veta vad de där grabbarna vill ha för svar, så har jag ju känt under hela kursens gång.


idag trodde jag aldrig att jag skulle komma upp ur sängen. äh, så säger man ofta. men idag halv 2 låg jag kvar och ville sova mer. tänkte att "nej, jag stannar här hela dagen, kan skriva tentan i morgon" men så gjorde jag ett ryck och har hunnit med massaor

- tränat. återigen på bräda. lite roligare och lite jobbigare

- skrivit lite på hemtentan som ska lämnas in på fredag 

- köpt tågbiljetter till helgen. Im going north

- träffat malin och diskuterat graviditet. hennes mage är STOR nu 

- diskat, städat, tvättat

- tagit en öl med vänner och sett fotboll på kåren

nu ska jag äta min nya favoritmiddag. ett hårdkokt ägg med salt på. sen ska jag bädda min säng med rena lakan och krypa ner! mys


imorgon ska vi träffa våra rookiesar igen. det känns som en evighet sen. party party hos stina och sen vidare till kåren! roligt
Av linnea - 16 september 2008 15:00

möte som jag hade glömt idag. sara kom fem minuter innan och sa

- ska du inte klä på dig, vi ska ju på möte nu!

tur att man är snabb och flexibel.

bra möte, vi fick fram en del som är bra att ha sagt inför nästa år. vi kanske inte alltid håller med varandra, och ibland kände nog inte bara jag mig sårad när vi pikade varandra. men vi ska hitta ett samarbete som funkar för alla. we are friends, right?


om ett par timmar ska jag till kåren. jobba ikväll. kul kul!


nu ska jag ringa sophia och fråga hur det gick för henne idag. hon har skrivit tenta, förstår ni. duktig flicka! 


Av linnea - 16 september 2008 00:02

tentavecka=pyjamasvecka!

måndag. jag har skrivit tre sidor. nästan tillräckligt, iallafall kvantitativt.. kanske mest nonsens som måste skrivas om imorgon när jag kan läsa det med viss ojektivitet. nu vill jag så gärna att det ska vara bra. men det ska förstås passa ihop med uppgiften.. petiteser.

iochmed att tentan blir klar är också kursen avslutad, förutsatt att jag klarar tentan. skönt!

ett steg näramre den där titeln som jag stolt kommer bära


hittade amandas blogg idag tack vare att hon kommenterat min. LYCKA!

så tänk på det vänner, kommentera så att jag hittar er <3

jag kanske tillochmed citerar er om ni skriver nåt vackert


"don't be afraid for your own soul

det enda du inte måste förtjäna. det fördelas lika. till var och en av oss. vad du än lyckas åstadkomma eller inte åstadkomma"


citat från amandas blogg. kolla in foolsroad.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards