Alla inlägg under november 2008

Av linnea - 30 november 2008 18:48

söndags means wallander med jesper! så har det varit sedan urminnes folketshustider. idag är det dessutom första advent så vi är tillsammans med sara bjudna till fika hos richard och matilda först. huset vimlar av underbara grannar!


vaknade upp och åt adventsfrukost (pizza) med johanna och lisa efter julsittning och fest på dekår igår. vi trodde vi hade hamnat fel ett tag och jag längtade hem till älskade västerås-kår! men det vände och tillsut blev det en riktigt trevlig kväll! idag gick vi en stund och såg julskyltningen i gamla stan innan det var dags att åka hem. mys!


så har jag skrivit välkomstbrevet till de nya lärarstudenterna som börjar i jan. också ett tecken på att året lider mot sitt slut!


Lärarstudentens motto

det som inte dödar dig, gör dig starkare! 

Av linnea - 25 november 2008 22:51

finns inte en möjlighet att jag skulle klara mig utan sophia!

jag bara måste ha min dos.

nu är jag tillfälligt tillfredställd, ojoj.

hon må numera bo tjugofem mil ifrån mig, men alltid nära ändå


allt hon gett mig


är ovärdeligt


snälla låt det vara längre än föralltid!



dagens skrattanfall med min

- yamahaajacka

- sophias blivande mans vän heter sandy

- kennie naess som tingeling

- jag lär sluta säga vad jag hatar eftersom att det slutligen visar sig finnas i sophias liv (såsom vargt-shirtar och plösskor)

Av linnea - 24 november 2008 22:36

veckan har kört igång, så det är väl bara att hänga med!

ett urval av det roliga som hänt mig nyligen är HÖGSTA BETYG på ännu en avklarad kurs, ett TREVLIGT BESLUT från försäkringskassan om bostadsbidrag, kul ivkäll med det nya faddergänget då vi kom LÅNGT I PLANERINGEN inför vårens nollning!


det ska hända massa mer kul i veckan. det går mot slutet av min praktik, lite sorgligt. pengar rullar in i morgon så då ska kylen fyllas, så ska jag klippa mig:)


nu ska jag i alla fall göra kväll här i CL122. läser favoriten Torey Hayden. boken  skymningsbarn stod på tur, och den är bra!

i brist på annat finns kurslitteratur till förbannelse! det blir tungt ett tag innan jul, mycket ska hinnas med på kort tid! håll gärna tummarna för mig.

sov gott 

Av linnea - 23 november 2008 18:20

fin helg

i fredags var det korridorfest hos oss. hur kul som helst och massa folk.

nya och gamla bekantskaper:)

john sov över. jag trivs!

igår var det bakisdag och efterlängtad myskväll med sara och lisa. hembakad pizza, film och tjejsnack. jag och lisa pratade på inpå småtimmarna, vi lämnade sara att sova. stackarn hade jobbat hela dagen.

dagen söndag har spenderats med näsan ner i elevtexter. rättning -aj.

lätt värt dock, jag älskar mitt val!


årets julvärd blir Lasse Konér. det tror jag på.

jul och nyår närmar sig med stora steg, jag klagar ej!

trevligt att slippa vakna upp ensam och tända första ljuset:)

laddar för sälen också såklart!


Av linnea - 19 november 2008 21:30

flera nätter i rad har jag sovit dåligt, nu är jag trött! bra, för jag vill kunna sova inatt, stor dag i morgon. min handledare från högskolan ska komma till min praktikplats för att se om jag sköter mig. ah!


it looks like jag och amanda ska gå på anna ternheims konsert i januari.

det vore nåt, det!


idag har varit en lång 8-5dag. tur att jag trivs:)

det var vitt på backen när eftermiddagen kom. fint

jag såg teater med mina åttor. Johan Padda upptäcker Amerika.

skådespelaren Örjan Hamrin gör en snygg insats med bara kropp och röst som rekvesita! jag hoppas och tror att eleverna uppskattade det.

Av linnea - 18 november 2008 23:32

armarna i kors och rynkade ögonbryn. huvudet fullt av tankar.


jag har länge velat se mig som en person som inte blir alltför påverkad av media. under kvällen har jag kommit till insikt! jag blir enormt påverkad av det jag ser och hör! jag har bara gjort skillnad på det jag ser och det jag inte velat se.


Jag gillar att se på debatt, insider och halal-tv på tv (webtv) och där finns kanske både vettigare och farligare påståenden att påverkas av!


det här måste jag tänka mer på!

jag rekomenderar absolut att kolla in Halal-tv på svt.se

just idag fastnade jag för avsnitten om ideal och feminsim

tuffa tjejer som, oftast konsekvent, kritiserar samhället sverige.

feminsism står mig varmt om hjärtat och debatten om var debatten är på väg är intressant liksom frågan hur jobar vi vidare.

jag älskar sofia karlssons kommentar till påståendet

jämställdheten har gått för långt

Sofia: "det är som att säga jag vill ha fred på hela jorden, men inte för mycket för då blir det lite jobbigt"

hur kan jämställdhet gå för långt? 


det kommer mera om detta, var så säker!


i övrigt har detta slagit mig idag:

- jag värdesätter bra kollegor mycket högt! tack för stöd

- jag tycker att det är fint att niorna på min skola har som målsättning att åka till spanien på klassresa, för då måste de sälja kladdkaka i lärarrummet för 3kr! smaskens

- jag tycker det är töntligt att säga såhär i tv: man ska ju inte svära i tv men fy fan va snyggt! (nöjd kund hos simon&tomas). alltså kom igen, lång mening för ingenting. stå för svordomen eller låt bli att svära!

- islänsk diktning (voluspá) är skitcoolt att kunna (det sved att erkänna)

Av linnea - 17 november 2008 22:22

Detta var min favoritnovell när jag var sjutton.

Jag hittade den när jag rotade runt bland annat som jag gillade när jag var sjutton.

livet som sjutton.. aaahhh

hursomhelst. here it is



Det är kanske nu man borde stöna. Jag har sett det på tv.

Canal Plus efter klockan tolv.

Silikontuttar med omskurna jättefalukorvar mellan sig. Och så den vita glasyren. Glasyren som hon älskar att få i ansiktet gång på gång, hon med tuttarna.

Hon har långa naglar, säkert av silikon de också. Mina naglar är korta och trubbiga. Hans så kallade falukorv är också kort och trubbig, han som ligger ovanpå mig alltså.

Den är kort och trubbig och påminner mest om prinskorv, med skinnet kvar.

Jag tittar inte på den just nu.

Jag tittar upp i taket, på en fluga som någon har mosat. Stackars fluga.

Jag undrar hur man stönar naturligt.

Ååååå..

Nej. För krystat.

Åh-åh-ah-oh-åh-åh-ah-oh..

Nja. Lite väl rytmiskt.

Åååå-ååå-ååå..

På tok för mekaniskt.

Jag bestämmer mig för att inte stöna alls. Tror jag. Tänker på flugan i taket.

Den hade kanske barn. Familj. Tio små flugungar som nu är föräldrarlösa.

Vårrulle. Ja.

Jag byter ut ordet prinskorv mot vårrulle, det är precis så den ser ut.

Och jag har ett korvbröd.

Nu har visst han börjat stöna också, han som ligger ovanpå mig.

Fattades väl bara det. Åhh..åhh..oh (knappt hörbart) aaah..åå-aah. Så låter det. Naturligt liksom. En kort stund blir jag avundsjuk.

Han har tydligen absorberat mer information från Canal Plus än vad jag har, han som ligger ovanpå mig.

Typiskt. In och ut, in och ut. Fort går det. Fort. Jag hinner nästan inte med.

Som när man vickar fram och tillbaka på foten utan att veta om det.

Eller som ljudet av en pendel.

Fram,tillbaka, fram, tillbaka. In, ut, in ,ut. Tick, tack, tick, tack.

Fram, ut, tick, tillbaka, in, tack!

Jag kanske borde sluta bita på naglarna.

Åtminstonde låta dem bli sådär lagom långa.

Då skulle jag kunna klösa honom på ryggen lite lätt, han som ligger ovanpå mig.

Det skulle han nog gilla. Eller så borde jag skaffa silikontuttar jag också.

Kanske tillochmed av samma läkare som opererade henne, hon på tv.

Men det är nog dyrt. Och jag vet inte om jag vill ha vårrullen mellan tuttarna.

Jag undrar om flugan någonsin tänkte på tuttar. Nä.

Den hade väl fullt upp med att vara fluga.

Försiktigt försöker jag mig på några stön, trots att jag bestämt mig för att låta bli; Åh..ooh..ååh..ah..

Det låter som om jag är bajsnödig.

Men han gillar det, han som ligger ovanpå mig. Han gillar det så mycket så att han drar ut vårrullen ur korvbrödet och sprutar glasyr över hela mig mage. ÅÅÅH!

Så låter det.

Jag blir lite besviken över att det blev just på magen. Varför inte i ansiktet som för hon på tv? eller tuttarna?

Ja. Tuttarna hade varit strået vassare.

Han sjunker ihop onanpå mig. Känns ganska trött och tung.

Glasyren klibbar ihop och jag undrar om jag någonsin kommer loss.

Mot låret blir vårrullen mindre och mindre.

Tillslut så liten att man kunde sticka genom en tandpetare med en oliv på och severa den på en silverbricka.

- Var det skönt? frågar han, han som ligger ovanpå mig.

Flugan lossnar från taket, och landar på han axel, nästan ljudlöst. Kanske borde man begrava den i trädgården brevid katten. Han lyfter på armen och knäpper iväg den med hjälp av tumme och pekfinger, han som ligger ovanpå mig. Poff. In i väggen och ner i papperskorgen. Mitt i prick. Nu syns det ingen fluga längre.

-Ja, svarar jag med min allra sexigaste röst.

Jätteskönt.

Av linnea - 16 november 2008 20:12

det snöade i morse. men det är egentligen inte värt att nämna, så lite var det. i dalarna var det fin snö sist jag var där! jag vill ha en stuga i fjällen när jag blir stor!


idag har jag tränat. skönt!

så har jag startat haryy potter-maraton för sjuttioelfte gången


nu ska jag hälsa på grannar! det är söndag 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards