Alla inlägg under april 2009

Av linnea - 29 april 2009 20:08

nu är det slut på valborgs-grubbel

jag struntar i uppsala. inte för att jag inte vill träffa alla som jag lovat att höra av mig till, och inte för att jag inte tror att det skulle vara roligt

jag känner bara inte tillräckligt starkt att det är värt tid och pengar för att ta sig till en stad långt bort för att träffa sina grannar.

kvällen slutar inte heller som planerat hos buffy. inte för att jag inte gillar er och tycker det skulle vara trevligt med grillfest tillsammans med er

jag känner bara att det är trist att krångla för att det ska funka praktiskt


jag vill inte ha krångel. jag ville inte planera valborg, nu blir det spontant. yes!

jag åker till eskilstuna. ringde till lisa och hon & johanna tyckte jag skulle komma. grill och fest i fin park. sen vidare till deKår. kanske åker jag hem till vås på kvällen och fortsätter partyt på kåren här. sova hemma, skönt!

hur som helst, detta är en win/win-situation! 

-jag får vara ute och njuta av det fina vädret i gott sällskap 

-jag behöver inte oroa mig för någon annan än mig själv och min egen lycka på hela dagen. perfekt!


petra drog med mig på ett step2-pass idag. roligt, intentivt men det gick bra. man har nog lite rytm i kroppen från 1an ändå. svettig som få!

duscha nu, sen mat. 

ikväll ska jag träffa jesper.

Av linnea - 28 april 2009 23:37

hemma från mitt andra hem. jag satt här och funderade varför jag inte hade någon att hänga med, så kom jag på att det var för att större delen av min klump av vänner var på kåren, så varför skulle inte jag vara där?

på med vårjacka. jag blev glad när jag kom dit och det var häng på terrassen.

jag slog mig ner med en öl och blev kvar. spela spel är roligt!


tracy chapman håller mig sällskap nu. hon gör mig skör. 


en vän ringde mig idag för att berätta en god (?) nyhet

jag är glad att hon valde att ringa mig, sånt känns alltid lika fint


efter arbetsintervjun idag, som kändes okej, träffade jag anna. vi lunchade och stötte sen ihop med både emma och sophie. glass på torget.


morgondagen måste gå långsamt om jag ska hinna med allt jag vill. mest fundera över torsdag och helgen och ordna upp allt så att jag ska kunna njuta av de dagarna som komma skall med valborgsfirande och semester i rättvik. jag har ingen lust att planera, men lite bör stå klart.


jag är glad mest hela tiden

en kurskamrat sa

har du träffat någon? du ser så nykär ut


Av linnea - 27 april 2009 11:07

tack som fan kap kun kap
koh pangan koh tao khao lak
fuck it i phuket pingpong show
kalla folket för tjingtjonghoes
trekant i grekland leka stekarn
bakfull redan fredag
mallis kanarieholmarna
mickey dee’s ha barn i bollhavet
en riktig stilikon med silikon
bor i samma stad som du vill ifrån
kvinnomisshandel solariebrännna
fixa mat vad fan har vi hemma
soppatorsk och foppatofflor
barnen nersjunkna i tv-soffor
ordning o reda lådvin på fredag
kunskap från wikipedia
tonårsgraviditet
ångesten ingen vet
minnesluckor barn med syrran
vill alltid vara kvar i fyllan

dansa bugg lyssna på carola
manikyr permanenta håret
återträff med högstadieklassen
avundsjuka på överklassen
och gilla kungafamiljen
spyr utav dagen-efter-piller
skvaller o hänt i veckan
grannen hembränt o bläckan
nätpoker karaoke
man kan ju inte bara ha tråkigt
finlandsfärja bon jovi-covers
living on a prayer looptroop rockers
raggarbilar power meet
gällivarehäng fan va fint
fyllebråk på mc donalds
gå hem o bli rånad ungefär en gång månan
lönehelg försök o svälj
stoltheten ur en ölbutelj
en stor stark o hotshot
hur länge har det pågått
skit i det gonatt o sov gott

Av linnea - 24 april 2009 20:14

idag har varit en bra dag. arbetsintervjun i morse kändes bra, vi får se vart det leder. under eftermiddagen har jag, jesper och emma shoppat runt på stan. hittat en del bra saker men jag är inte helt tillfredställd inför morgondagen, alltså måste jag gå upp tidigt för att ordna det sista.


vi har grillat. mums, jag är så mätt så det känns som att jag är redo för förlossning inom en snar framtid. pausa nu innan det är dags för häng hos viktor.

- kan vi inte ha en fin kväll. dricka öl och lyssna på musik. 


emma ska hjälpa mig att färga håret. no more dark, its summertime!



Av linnea - 23 april 2009 23:37

idag har varit en lång dag och jag har hunnit med mycket kul

imorse skrev jag tenta i svensks politik och förvaltning. det kändes okej, med det är alltid trist att sitta inne med kunskap som man inte får möjlighet att skriva med för att de frågorna inte dyker upp. 

när det var avklarat gick jag hem och varvade ner en stund och gick sen till skolan via kåren. på skolan kopierade jag lite betyg och intyg inför morgondagen. på vägen hem stack jag in huvudet hos viktor och emma en stund och hälsade på dem.

efter det mötte jag upp lisa, vi gick en sväng på stan och kollade halvhjärtat in fina saker, framförallt så babblade vi. oj, vad vi hade mycket att prata om. vi kommer så bra överens hon och jag och jag gillar våra samtalämnen som känns både viktiga och lättsamma. vi lunchade på stan innan vi gick hem till mig och snicksnacket fortlöpte. vi avslutade kvällen med tacos innan det var dags för henne att åka hem. slutligen bjöd jag jesper på en kopp te, vi har inte träffats på ett tag så det kändes fint att uppdatera varandra lite om läget.


ikväll ringde de från kollo och vill att jag ska komma på arbetsintervju. alltså ytterligare ett jobb på gång, det ökar chanserna att få nåt, och jag är sugen på båda. roligt!


jag läste gamla blogginlägg på lunarstorm om vad jag haft för mig 23 april 2001 och framåt. spännande läsning. jag blev nostalisk och genom det har jag skickat ett kul sms och hittat två nygamla vänner på facebook. kul!


nu är det sovdags. kanske lyssna på något repris från sommarpratare.

Stavros Louca, matematikläraren i Klass 9A, är ju en favorit

Av linnea - 22 april 2009 22:21

lars winnerbäck säger att i tranås finns en restaurang som har lunchstängt

det får mig att le, faktiskt skratta till lite

Av linnea - 22 april 2009 21:47

nattligt äventyr

mitt i natten ringer viktor, han var orolig för att emma inte svarade i telefonen. 

- kan du kolla om hon lever och är hemma?

jag klädde på mig och gick dit och knackade, inget svar. jag ringde tillbaka till viktor som inte blev lugnare av mitt besked. han berättade att hon var rädd, hon hade hört folk utanför och det gjorde henne skraj. jag blev skraj.

ut i mörka korridoren igen, jonathan fick hålla sig vaken för att se om jag också skulle försvinna. kanack, knack. klart hon inte skulle öpnna om hon var därinne, rädd för att hon hört folk utanför. jag ropade

- emma, det är jag. inget svar. ingen svarade i telefonen. hem igen.

skickade ett sms 

- emma, hur är det. viktor är orolig. är du ok?

jag sov väldrigt dåligt inatt och imorse skickade jag ett sms

- kan man få ett livstecken kvinna?

- hej. jag lever, jag hade somnat och stängt av ljudet på mobilen.

haha, usch, här har man oroat sig en hel natt och därinne låg hon och sov i lugn och ro. skönt! tur för henne att hon mådde bra. 


tenta imorgon. 

jag sitter och lyssnar på lars winnerbäcks sommarprat i p3 från 2000.

böckerna har blivit anteckningar, anteckningarna har blivit röda undertrykningar och understrykningarna har blivit stödord på post-it lappar

nu ska jag se till att trycka in det sista i huvudet.


så har jag rotat fram gamla betyg och arbetsintyg att skryta med på fredag när jag ska på arbetsintervju. hittade papper jag inte visste att jag hade- bra. det känns spännande - jag ska visa dem att jag är nåt att ha!


igår kväll fick jag för mig att jag bara måste se rock a doodle. jontathan höll med, men det var sent. idag har jag letat på den på youtube.

mycket bra film!

Av linnea - 21 april 2009 15:36

det är mycket nu


jag måste få in alla kunskap i huvudet. jag kan det mesta men jag måste memorera allt till torsdag så att jag kan skriva ner det på tentan.

när den är avklarad måste jag förbereda mig för anställningsintervju, ska se till att tänka ut vad jag vill ha sagt. leta på massa intyg och betyg.

mitt i detta stressrelaterade kaos ringer joel från studentkåren

jag har blivit nominerad till ansvarig med start sommarfesten och har till måndag på mig att tänka ut om jag vill tacka ja om det blir aktuellt.

shit, jag som skulle städa, nu kan jag inte riktigt släppa det där

självklart vill jag, men pallar man?

åh! ge mig nåt som tar mig någonstans

kan ju bli hur kul som helst, men risken finns att annat hamnar bakom

såsom plugg, vänner och sånt som vanligtvis prioriteras högt

å andra sidan kan jag träffa mina vänner där, tvinga dem att jobba.

jag tror att risken är större att jag ångrar mig om jag säger nej

vel-linnea, kom igen nu!


äh, städa var det. men en klump i magen.

sista pluggdagen imorgon, då kommer dessutom J. 

skynda skynda om du vill leva också

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards