Alla inlägg under september 2010

Av linnea - 29 september 2010 14:50

Ikväll är det säsongspremiär för vinkväll med folketshusgänget.

det är min tur att ha bjudning. om en liten stund ska jag gå och handla.

jag ser fram emot en trevlig kväll med gamla goda grannar. den som säger ett ord till mig i egenskap av kårhusmästare slänger jag ut (eller åtminstonde smäller till på käften på så att denne inte kan prata mer under kvällen).

jag vill vara ledig

bara linnea. inte ens smeken.


förövrigt har jag mest marknadsföringsbidrag från spendrups, tröjstorlekar och kodkombinationer i huvudet. det ska ut!



Av linnea - 24 september 2010 18:03

"det räcker inte att vara medveten om ett behov,

man måste tillfredsställa det också"

- Amanda Fast, min livscoach och vän


idag gjorde jag det.

jag sa nej

det blir ingen resa till rättvik i helgen för att klämma in en aktivitet mellan tusen andra. står med nästippen mot väggen och vill inte komma närmare.

jag ville så gärna vara där, avsluta, knyta ihop säcken. men jag orkar inte komma hem på söndag och inte vara utvilad. då klarar jag inte nästa vecka, och jag kan inte skjuta längre på att tänka på mig själv. det lovade jag ju att göra.

i dessa lägen är det lycka att känna Nicklas From och veta att han kommer förstå och låta mig veta att det är okej att inte fixa allt i världen. han önskar mig ett vänligt sov gott och frågar inte mer.

nu ska jag vara själv. ifred. kanske stänga av alla telefoner.

läsa en dålig bok så att jag somnar, eller unna mig lite kass kommersiell TV.


Av linnea - 23 september 2010 20:46

Det är en fantastiskt bra idé det här med att bli ihop med sin bästa vän. Trots att det inte går att följa normen för att vara kär och träffa någon. Det blir liksom lite annat när man redan älskat varandra länge, men inte kommit på att det var kär man var.

Av linnea - 23 september 2010 20:38

Sitter med mysbelysning på kontoret.

Häruppe är det tyst medan det pågår en hejdundrande pubkväll med quiz nere i restaurangen. Jag smög upp efter att ha hängt tvätt och fyllt på lite öl. Jag har äntligen fått hit min nya klocka som jag beställde och nu hänger den så fint ovanför skrivbordet.

 

Jag trivs här inne, det måste man få göra få sitt kontor. Jag fantiserar till och med om ett fint och trivsamt arbetsrum i mitt framtida hem -det har jag aldrig gjort förr.


Vi har Kick-off på jobbet torsdag och fredag. det innebär att vi ägnar oss åt allt mellan ponnyridning till att diskutera stadgar, marknadsföring och årskalender. Vi har kul, vi är ett bra gäng. Jag gillar att jag beslutade att bli en del av det gänget. 


Annars rullar det på. Vi går på lågvarv nu när nollningen är över. Låter bli att småspringa överallt, äta i farten och bo på jobbet. Jag nämner visst namn på våra leverantörer i sömnen, men det kanske går över det med.

  




Av linnea - 15 september 2010 23:02

jag och fredrik var på bio idag

lagom aktivitet när man är förkyld och behöver varva ner nu sista nollningsveckan

vi såg i rymden finns inga känslor. den var fin och bra.


jag unnade mig en sovmorgon i morse. kom till jobbet vid lunchtid och körde igång med dagens to do. när jag kände mig nöjd och färdig gick vi hem och lagade lasagne. det gick sådär men det blev gott och vi hade kul.

en sväng till kåren förstås för att Dalo hade familjemiddag. jag pysslade lite. skar citron och serverade brödkorgar som jag kallade kvällens bjudgodis.


bakom hörnet håller vi hand

han

Av linnea - 13 september 2010 21:18

han samlade stenar när han var barn

och rymde ibland

jag hoppas att han stannar här en stund

Av linnea - 13 september 2010 21:00

nu har vi två tandborstar hemma. hans och hennes

i tider då jag grattar andra till förlovning är detta ett gigantiskt men vackert steg

ganska lagom när man varit ihop en vecka   


mamma var här idag vilket alltid är vackert och påminner mig om att ingen ser mig som hon. vi fikade, shoppade och åt middag. jag köpte en fönsterlampa, handdukar, lakan och mat. bra hemmasaker. nu är det höstigt och mysbelysning hemma. en fin blombukett står på bordet som jag fick av studentolympiadens planeringsgrupp som tack för att jag hjälpte dem och subventionerade en del på avslutningsmiddagen.

blommor och ost är precis vad man ska tacka mig med, och de vet de!


jag har träffat föräldrar och blivit presenterad som flickvän.

stort

jag skötte mig och var underbar

de var fantastiska

trots att fredrik lite lurade mig dit är jag glad att jag fått träffa dem

Av linnea - 8 september 2010 11:29

läser posten påväg till jobbet

partiprogram och valkampanj. jag ska kanske rösta idag. jag har bestämt mig.

möter en vän, blir uppdaterad och ges möjligheten att ställa frågor som man bara vill ta i lugn och ro. inte på kåren inte på facebook, men på en morgonpromenad.


skrivit ännu en post-it som går under begreppet to do. jag gillar att checka av.


när det blev kväll igår var det mest skönt att jag var fruktansvärt trött.

vara lite social och pyssla med de sista på gårdagens to do under superpuben var ett fantastiskt alternativ.

handla frukost och krypa i säng innan midnatt. mys!

i morse var jag utvilad, men ville konstigt nog ändå vara kvar i sängen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards