Alla inlägg den 6 juni 2009

Av linnea - 6 juni 2009 17:45

plötsligt känner jag att jag kan ta uttråkad och tjurig personal. det finns självklart viktigare saker för mig att vara upprörd över. för en stund sedan såg jag ett klipp på svt.se från nationaldagsdemostrationerna i skellefteå

- där stod han, full av hat i blicken, en före detta skolkamrat till mig. redo att slåss.

jag ryser och mår illa. jag och en vän har diskuterat den här killen i olika samanhang förut, och konstaterat att redan när vi var barn insåg vi i hans omgivning att det skulle gå illa för den stackarn. åh, om någon hade fångat honom, sett honom och gett honom kärlek då, innan det var försent.

genom att googla hans namn av nyfikenhet som inte kunde stillas hamnade jag på ett äckelpartis hemsida hemsida och har precis läst ett tal om hitler och hur vi bör fira hans födelsedag 20 april. jag fick hålla tillbaka både tårar och kräkreflexer. jag vill inte publicera talet men uppmuntrar ändå, paradoxalt nog, er till att läsa skiten. genom att se det svart på vitt, snacket de står för, kan vi kanske lättare vinna! vinna måste vi!


Av linnea - 6 juni 2009 15:53

h&m får mig på dåligt humör

jag blir bitter av att ständigt försöka vara trevlig mot personalen där, helt utan framgång.på sin höjd får manen mötande blick, sällan ett hej, aldrig en trevligt bemötande. personalen utstålar: ta mig härifrån, jag hatar alla härinne såväl som jag hatar mitt jobb och mitt liv. om ingen skjuter mig nu så kräks jag  förr eller senare på en kund, inte för att det i sig skulle göra mig nåt, eftersom jag sktier i mina kunder, men det blir väl jag som får torka upp skiten.

jag kom därifrån, utsugen på all min energi och livlust, med snygga armband, rouge och tops som jag alltså köpte där för att det var 6maj-stängt i resten av stan. jag gillar mina inköp och kommer absolut besöka rövbutiken igen.


igår blev jag förälskad i Hoffmaestro. jag hade innan igår lyssnat väldigt lite på dem, och inte riktigt fastnat. men så gick jag på en spelning och bra liveband tar mig alltid med storm. det var ett galet party både på och nedanför scenen så man kunde inte annat än hoppa med och låta förälskelsen sprida sig i kroppen. nu spelas de flitigt härhemma!


det är frestande att lägga sig i min stora sköna säng en stund, men jag kan inte förtsätta såhär. sova jämt, det går ju inte! särskilt inte när jag ska börja jobba nästa vecka, då måste jag leva efter det som kallas dygnsrytm.

starting today!

så, vad att sysselsätta sig med?

det ska jag fundera på ett tag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards